האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנס של מרים

באופן תדיר מגיעים למכון זוגות עם בעיות ושאלות בנושאי פוריות, הריון, לידה, טהרת המשפחה ועוד.

לפני חודשיים נכנסו למכון זוג צעיר בשנות ה-30 לחייהם ממרכז הארץ. זוג אנשים נעימים, נרגשים ומלאי קסם אישי. בפגישה נינוחה ישבו עם רב משיב ויועץ במכון וסיפרו לו את המשבר שפקד אותם.

לפני כ-5 שנים, נכנסה מרים להריון תקין ורגיל, בדיקות מעקב ההריון בתשעת החודשים התנהלו כשורה ומרים חשה בטוב יחסית. משהגיע שעתה ללדת, נכנסה מרים ללידה רגילה, אך לפתע הודיעו לבעלה על מצב חירום של תסחיף מי שפיר. מקרה שהופך למאבק על חיים. מדובר בסיבוך נדיר ביותר שכמעט תמיד מסתיים במות היולדת. מערכות גופה של מרים קרסו בזו אחר זו, כולל החייאה במשך שלוש פעמים. התינוק יולד בניתוח קיסרי וכעבור מספר ימים, לקח האב את התינוק לביתם ולקיום ברית המילה. כל זאת כאשר מרים מאושפצת בבית החולים מחוסרת הכרה.

ברוך השם, מרים יצאה חיה, ללא פגיעה מוחית וכן גם בנה הבכור נתן. מרים קיבלה את חייה ואת בנה במתנה, אך בשל הסיבוך הגדול נותרה ללא רחם. מרים ובעלה רוצים להביא לעולם אח או אחות לנתן בן ה-4 בהליך הפונדאות. לדברי מרים: "לפחות פעם בשבוע מבקש ממני נתן אח או אחות ושואל, מדוע לכולם יש אחים גדולים מהם או קטנים מהם והוא ילד יחיד?…"

פונדקאות רגילה היא מצב שבו האישה אינה מסוגלת להחזיק את ההריון בשום אופן. לפיכך, יוצרים בהפריה חוץ גופית קדם עובר מזרע הבעל ומהביצית של אשתו, ומשתילים את קדם העובר ברחמה של אישה זרה, פונדקאית. מכון פוע"ה מדווח על עליה חדה באחוז הפונים להליך הפונדקאות בקרב זוגות דתיים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה, כי ישנם היתרים הלכתיים של רבנים ופוסקים לקיים הליך זה, כיוון שמדובר בזוג שהליך הפונדאות הוא הדרך היחידה עבורם להביא צאצאים לעולם. עלות ההליך הינו כ-300 אלף ש"ח.

צוות הרבנים המסורים של מכון פוע"ה מסייע לזוגות, מעניק להם אוזן קשבת ויעוץ רפואי הלכתי ובכך מכוון את הזוגות הזקוקים להליך הפונדקאות הכרוך באנשי מקצוע, רופאים ועורכי דין המתמחים בתחום זה. מצפה לזוג מסע חדש ומאתגר במהלכו יצטרכו לעבור את הוועדה של משרד הבריאות, לגייס את הכסף, למצא פונדקאית מתאימה, לעבור הליכים רפואיים מורכבים ותקווה גדולה להצלחה.

מכון פוע"ה מוצא עבור הזוגות את אנשי המקצוע המתאימים להם. עו"ד ליאת קרסקס, שמחה לעזור למרים ולבעלה בכל הרבדים בשילוב כוחות עם צוות מכון פוע"ה.

המקרה של מרים ובעלה מהווה פניה אחת מתוך כ- 120,000 פניות מורכבות סבוכות של זוגות ויחידים שרבני מכון פו"עה סייעו וליוו אותם במהלך השנה.
הפניות בתחומים שונים ומכוונים: פוריות, גנטיקה, טהרת המשפחה, הריון, לידה ועוד. השרות עבורם ניתן ללא תשלום!
עזרו לנו לעזור לכל הפונים הזקוקים לנו לשנה הבאה בע"ה!!!
לצפייה – הנס של מרים

 

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן