האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המחיר הגופני והנפשי של טיפולי פוריות




איזה דיכאון. החורף הזה, הטיפולים האלו, הגוף שלי שבוגד בי… מה כבר ביקשתי??. איזה דיכאון.

המשפטים הללו יוצאים לכם מהפה כלאחר יד? יש בהם הרבה אמת.

אי-פריון עלול לגרום למצבי מתח, חרדה ו/או דיכאון.

לפי ד"ר חנה גילאי גינור, פסיכולוגית קלינית, התגובה הראשונה להכרה כי מדובר באי-פריון, בדרך כלל, היא של תדהמה. בעקבותיה מופיעים רגשות מצוקה, חרדה, אשמה ודיכאון, ולעתים חוויה של אבדן או תחושת אשם כי מדובר ב”עונש” .זו תקופה שיכולה להתאפיין בעליות וירידות חדות במצב הרוח.

רבים חווים זאת בשלב כזה או אחר במהלך טיפולי הפוריות, במיוחד בתקופה בה שורר חושך בחוץ ולצערנו גם בפנים. הסיבות לכך עמוקות כעומק הדיכאון, בין השאר בגלל פגיעה בערך העצמי, בנשיות וגבריות, אך אל לעובדה זו לרפות את ידיכם. בייחוד בתקופה חשוכה זו, שבה כל אור קטן מאיר באפלה.

כדאי לדעת, כי תחושות אלה עלולות אף הן להשפיע על הפרשת הורמונים ולשבש את הפוריות. במקרים רבים ימליצו אנשי המקצוע במקרה הטוב, לגייס אורך רוח, להירגע ולהמתין עד שהטבע יעשה את שלו. במקרה הפחות טוב, ימליצו מיד על תרופה פסיכיאטרית.

לכן, הרשו לנו לתת פתח של אור:

ראיות רבות מצביעות על החשיבות והיעילות של חומצות שומן אומגה 3 (מסוג EPA ו-DHA) משמן דגים למניעה וטיפול בדיכאון קליני: ממחקרים אפידמיולוגים ותיאורי מקרה, ועד מחקרים קליניים מבוקרים ומטה-אנליזות. מבין המנגנונים הביולוגיים שהוצעו, השערות המפתח כוללות את הקשר של אומגה 3 לגמישות והתחדשות תאים עצביים, ויסות נוירוטרנסמיטורים (הורמונים עצביים) ודלקת נוירולוגית.

האגודה הבינלאומית לפסיכיאטריה ממליצה למטפלים לשלב אומגה 3  EPA ו- DHA להפחתת תסמינים של דיכאון, במיוחד כאשר בשילוב ביחס של  EPA גבוה פי 2 מ DHA.

ההנחיות גם תומכות באומגה 3 כטיפול משלים לתרופות וכטיפול מונע אפשרי באוכלוסיות בסיכון גבוה, בנוסף לטיפול סטנדרטי.

עם זאת, חשוב שתדעו שתוספי האומגה 3 שאינם נשמרים בקירור, עלולים להיות מחומצנים וע"י כך אפילו להזיק. ההמלצה לאדם בריא היא לצרוך דגים עשירים באומגה 3 לפחות פעמיים בשבוע, אך לאדם הסובל משינויים רבים במצבי הרוח ודיכאון היא לצרוך תוסף אומגה 3 משמן דגים, שנשמר בקירור.

מאיה (שם בדוי) מספרת: "… לאחר תוכנית מסודרת מול הנטורופת שלי, קבענו מינון של אומגה גליל. הורדתי בהדרגה את הכדורים (נוגדי החרדה והדיכאון). האומגה 3 הגיבה ותמכה בגוף לאחר תקופה קצרה. יותר לא חוויתי חרדות ויצאתי מהכדורים לחלוטין. אני מרגישה בריאה וחזקה. לא חווה חרדות או תנודות במצב הרוח…"

ע"פ הפסיכיאטר ד"ר מיכאל אבולעפיה, המטפל בפסיכותרפיה אינטגרטיבית יהודית, "מתוך אמונה בלתי פוסקת בטוב שבאדם והבנה ברורה שכל הפרעה וכל משבר אינם עצם האדם, אלא אך ורק כיסוי חיצון של אישיות מופלאה ובריאה".

נכתב בחסות אומגה 3 גליל

לחצו כאן לפרטים נוספים

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן