האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קו מיוחד לשאלות בנושא צום יום כיפור

קו מיוחד לשאלות בנושא צום יום כיפור

יום כיפור שני בצל המגפה.
חדר מצב הלכתי – רפואי לקראת הצום.

יש לכם שאלה רפואית או הלכתית הנוגעת לצום יום כיפור?

חייגו 5437*

מרבית האוכלוסיה מחוסנת בחיסון השני וחלק ניכר אף בחיסון השלישי. מה ההשלכות של נתון זה על הצום במקרה של חולי קורונה? האם יש משמעות לווריינט הדלתא? מה הדין של אנשים שאינם מחוסנים שחלו בקורונה?
גם השנה השניה של צום יום הכיפורים בצל הקורונה מספקת לא מעט שאלות הלכתיות ורפואיות שהרבנים נדרשים אליהם. בחדר מצב מיוחד שיוקם לטובת הציבור, יתנו מענה רבנים מתחומים שונים.
חדר מצב מיוחד לכבוד צום יום כיפור המורכב מצוות רבנים של מכון פוע"ה, עמותת סולמות, איגוד רבני הקהילות ורבני אירופה, בליווי ותדרוך רופאים מומחים של מכבי שירותי בריאות יענו לשאלות הנוגעות לרפואה, הלכה, קורונה, פוריות, הריון ולידה. 

המענה יתקיים ביום שני, ז' תשרי, 13.9 בין השעות 10:30-17:00
במספר הטלפון 5437*

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה: "בכל שנה אנו מקבלים מאות שיחות ופניות בנושא צום כיפור והשלכות כלפי הריון, לידה, פוריות והנקה. בשנה שעברה השכלנו להבין שהקורונה תשפיע מאוד על השיח בצום והבנו שחייבים להרחיב את המענה ולאגד כוחות ולחבור לארגונים נוספים רפואיים והלכתיים למענה הלכתי. על כן גם השנה חברנו לארגונים נוספים ואף קיימנו מפגש ייעודי לרבנים עם מענה הלכתי- רפואי. אנו מודים לציבור היקר הנותן בנו אמון שנה אחר שנה".

סיגל דדון-לוי, מנכ״לית מכבי:
"חשוב שלציבור יהיה מידע מדוייק ומהימן. מכבי משלבת כוחות עם מכוני ההוראה המובילים על מנת לתת מענה הלכתי ורפואי, מקצועי ואחראי. רופאי מכבי, בשיתוף הרבנים , ערוכים למתן מענה בכל השנה ובתוכם בימי החגים הבאים עלינו לטובה. אני מאחלת שנה טובה ובריאה לחברי מכבי ולכל עם ישראל"

הרב יוסף צבי רימון, ראש עמותת סולמות: "אנו מתמודדים זו השנה השניה עם נגיף הקורונה. אנשים רבים מבולבלים לקראת יום הכיפורים בצל המגפה. רוב האנשים מחוסנים בחיסון שני וחלק גדול גם בחיסון שלישי – מה ההשפעה של דבר זה על הצום במקרה של חולי קורונה? והאם יש משמעות לווריינט הדלתא? מה הדין של אנשים שאינם מחוסנים שחלו בקורונה. מטרתנו – להרגיע, לתת הנחיות מתוך עומק רפואי והלכתי, ולאפשר לאנשים לפעול בצורה הנכונה ביותר עבורם במציאות מורכבת זו. כבר שנים רבות ישנם קשרים רבים בין מכון פוע"ה ובין סולמות, והשילוב של שניהם ביחד עם איגוד רבני הקהילות, יתן בע"ה מענה משמעותי ומקיף".

הרב אריה גולדברג מנכ"ל מרכז רבני אירופה, מציין את המענה האישי בכל זמן נתון לרבני אירופה בשפות שונות ע'י רבני המכון מה שנותן פתרון מהיר ויעיל לרבני אירופה ואומר: "מרכז רבני אירופה הפועל בקרב מאות קהילות יהודיות באירופה, נמצא בשיתוף פעולה זה שנים עם מכון פוע'ה. עם פרוץ המגיפה, שיתוף הפעולה התהדק והגופים העבירו יחד קורסים מגוונים ויחודיים שנתנו מענה לשאלות הלכתיות שונות שהתעוררו בעקבות המגיפה. רבני אירופה הפזורים ברחבי היבשת ועקב המצב אינם יכולים להגיע לקורסים מסודרים ולהפגש, מעריכים מאוד את המיזמים המשותפים שמתבצעים באמצעות תוכנת ה'זום' ומברכים על כך!"

בחדר המצב נערכים לשאלות כלליות הקשורות לנגיף הקורונה: חולה קורונה בלי תסמינים, אדם בבידוד בקבוצת סיכון, חולה קורונה עם תסמינים קלים, ילד בן 12 החייב בבידוד. האם אנשים אלו יצומו? האם יש עבורם הנחיות ופסיקות שונות?

בתחום הפוריות, הריון ולידה: אישה לאחר החזרת עוברים, אישה עם בעיית קרישות, יולדת ומניקה לתינוק בן חודש – איך עליהם להתכונן לצום כיפור?
לדברי הרב שגב, רב יועץ ופוסק במכון פוע"ה ומנהל את המיזם: "לעיתים שאלה שנראית עבורנו פשוטה ומובנת מאליה, לאדם השואל היא מהווה קושי רב, במיוחד השנה שנוצרו שאלות חדשות לגמרי. תשובה מהימנה מרב יועץ ופוסק המכיר את הסוגיות, תסייע לו באופן משמעותי. לכן אנו קוראים לציבור להתקשר ולשאול ואנו נשמח להגיש מענה שנקווה שירגיע אתכם ותדעו כיצד לפעול"

חדר המצב ההלכתי יעמוד לרשות הפונים ביום שלישי, ז' תשרי, 13.9, בין השעות 10:30 ועד 17:00 וישיב לשאלות הנוגעות לרפואה, הלכה, קורונה, פוריות, היריון ולידה במספר הטלפון 5437*

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן