האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניתוח העובר ברחם אמו

אני פונה אל הזוג שיושב דאוג ואומר להם שאני מבין את הקושי והחששות אבל ב"ה הם הגיעו בדיוק בזמן. יש אפשרות לעזור לעובר הזה! אין מצב אבוד.

זוג צעירים חרדים, בשנות העשרים לחייהם, ביקשו להגיע במיידי למכון ולהפגש פנים אל פנים עם אחד מרבני המכון. כשפגשו את הרב דב פופר על פניהם ניכרת המתיחות, החששות והלחץ האדיר בו הם נתונים. הם התיישבו והאישה פתחה בדברים: "אנחנו זוג שומר תורה ומצוות ולפי הוראת רבותינו אנחנו לא מבצעים מעקב הריון למעט בדיקת US שגרתית של מעקבי גדילה אצל הטכנאית.

הבוקר הגעתי לבדיקה שגרתית והטכנאית בלי רשותנו החלה להזיז את מתמר האולטרה סאונד ימינה ושמאלה. בשלב זה שמתי לב שהיא עוצרת את המתמר בנקודה מסוימת ושותקת. בעיקר שותקת. לאחר זמן שנדמה לי כנצח היא הורידה את המתמר ואמרה לי שהיא חושבת שכדאי שהיא תקרא לרופא שנמצא בחדר הסמוך. הרופא נכנס ושוב הסתכל ושתק ואז הוא הסביר לנו משהו. לא כ"כ הבנו אבל הוא נתן לנו מכתב מסכם.

כזוג שומר תורה ומצוות – היא ממשיכה ואומרת לי – אנחנו רוצים לשמוע את דעתו של הרב.
אני פותח את המכתב ורואה שתי מילים שמסבירות לי את הכל – " סספקטד מיומנינגוצלה – ממליץ על הפסקת הריון". זה מספיק לי.
אני מסביר לבני הזוג כי יש חשד שלעובר יש מום שנקרא בלשון העם "ספינה ביפידה". מום זה מתרחש כאשר יש פתח בצינור העצבים בחלק התחתון של החוליות בעמוד השדרה ועקב כך יש בליטה החוצה של חלק מעצב של חוט השדרה. מצב זה גורם לפגיעה נוירולוגית משמעותית, נכות קשה וחוסר שליטה על סוגרים. במקרים רבים הפתח בעמוד השדרה גורם למשיכה של הצרבלום – המח האחורי, ובעקבות כך הרחבת חדרי המח ופגיעה נוירולוגית נוספת…

הזוג עוד לא יודע אבל עד לאחרונה מום זה נחשב כחשׂוך מרפא.
בהשגחה פרטית, בדיוק באותם ימים חבר טוב שלי ושל מכון פוע"ה – דר' יובל גאליצ'ינסקי חזר מהשתלמות בברזיל שם עבר התמחות ספציפית לניתוחים תוך רחמיים לתיקון ספינה ביפידה.
אני פונה אל הזוג שיושב דאוג ואומר להם שאני מבין את הקושי והחששות אבל ב"ה הם הגיעו בדיוק בזמן. יש אפשרות לעזור לעובר הזה! אין מצב אבוד.
אני מסביר להם בעדינות את הסיטואציה והאבחנה הרפואית ובמקביל את הפתרון שאנו מכירים ונכנס ממש לאחרונה לפרוצדורות המוכרות בארץ.
אני מרים טלפון לד"ר גיאלצ'ינסקי. למחרת בני הזוג נפגשים עם הרופא שמאשרר את האבחנה אבל אופטימי לגבי האפשרות לעזור לעובר באמצעות ניתוח תוך רחמי.
בשבוע ה-25 להריונה נכנסה הגב' לחדר ניתוח. ד"ר גיאלצ'ינסקי הרדים אותה ואת עוברה ובאמצעות מכשיר פיטוסקופיה – מכשיר הדומה לניתוחי לפרוסקופיה רק קטן יותר, הוא נכנס לתוך הרחם – מבצע ניתוח באמצעותו הוא מחזיר את חוט השדרה למקומו ומבצע תפירה של העור.

בשבוע 39 מתרחשת הלידה והדבר הראשון שכולם רצו לראות ואכן קרה – התינוק מזיז את רגליו. בחסדים גדולים, התינוק הזה כבר לא יהיה זקוק לכיסא גלגלים.

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן