האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הלימוד במכון פוע"ה שינה לי את החיים

הלימוד במכון פוע"ה שינה לי את החיים

הלימוד במכון פוע"ה שינה לי את החיים.

עם כ-800 בוגרים מדי שנה מרכז הלימוד של מכון פוע"ה מפיץ את הידע בנושאי רפואה והלכה. שוחחנו עם אחד מרבני המכון ועם אחת מהבוגרות.


כבר 17 שנים פועל מרכז הלימוד של מכון פוע"ה שעוסק כולו בסוגיות ברפואה והלכה בתחומי הפוריות, טהרה, אישות ועוד . ומביא שילוב ייחודי בין התחומים הרפואי, הלכתי ונפשי.
הרב אלחנן לואיס, רב, יועץ ופוסק במכון מספר לערוץ 7 כי מאות מבקשים מדי שנה ללמוד במכון. "בקורסים של השנה הבאה ישתתפו כ-700 תלמידים ויש לנו סך הכל כ-8,000 בוגרים. המרכז מנסה להכשיר בצורה הטובה והשלמה ביותר את הבוגרים. משתתפים בו הרופאים הבכירים ביותר, הרבנים שמבינים בתחום בצורה הכי טובה מבחינה רפואית והלכתית בהנהגתו של הרב מנחם בורשטיין ראש המכון – כדי לספק תפיסה מלאה ושלמה ברמה ההלכתית, הרפואית והטיפולית הגבוהה ביותר".
"יש קורסים שונים, ברמות שונות, בשפות שונות ולמגוון ציבורים רחב חלקם באופן מקוון וב'זום'. יש קורסים שמיועדים לאנשי טיפול – כמו פסיכותרפיה בפוריות – שמכשיר לטפל בנושא הרגשי וזה קורס יחידי מסוגו בארץ. יש קורסים שמיועדים ליועצות בנושאי אישות, למדריכות כלות, קורסים לגברים שמכין את האבות לשיח עם הבנים המתבגרים ולאנשי חינוך שפוגשים את הילדים בגילאים הללו", הוא מוסיף.
לדבריו, "אנחנו מכשירים בוגרים שיעבירו את המידע הלאה והם מכפלת כוח אדירה למכון פוע"ה, כי אנחנו אמנם 12 רבנים אבל 800 בוגרים בשנה מעבירים את המידע הלאה".
להרשמה לקורסים במרכז הלימוד של מכון פוע"ה לחצו כאן
הרב לואיס מציין כי "הקורסים מיועדים לכולם. כל מי שרוצה לאצור את הידע הזה ולהשתמש בו עבור הציבור איתו הוא בא במגע".
בלה שובי מרצה ובוגרת המכון מספרת על כוחו של מרכז הלימוד. "לפני מספר שנים פניתי לרב בורשטיין בבעיה אישית שהיתה לי, אחרי ניסיונות רבים לפתור אותה והוא עזר לי. פגשתי אותו במקרה כמה חודשים לאחר מכן ואמרתי לו: 'אני רוצה להודות לך שהיצלתי את החיים'. הוא ענה לי: 'אם עזרתי לך, את צריכה לבוא ללמוד אצלי כדי לעזור לאחרים'. וכך היה, אחרי כמה חודשים נרשמתי לקורס יועצות רפואה והלכה ובמשך שנה שלמה למדתי אצלו. מאז יצאתי לדרך ואני משתלבת בעשייה של המכון במרחב הציבורי".
היא מוסיפה כי "הלימוד בתוך המכון שינה לי את החיים. הרגשתי שאני חייבת להעביר את הידע הלאה ולאחר שסיימתי את הלימוד שכלל מפגש עם מגוון של רבנים ואנשי מקצוע, התחלתי לשלב את זה בחיים המקצועיים שלי. אני מורה בחינוך הממלכתי וראש מכינה ואת ההסתכלות הרחבה אני מביאה להדרכת כלות שהן בדרך כלל אינן דתיות. מעבר לכך, פונות אלי המון נשים שרואות בי סמכות בנושאי אישות. הקשר עם הרבנים היה לאורך כל הקורס וגם היום, חמש שנים אחרי. יש לנו קבוצות של אנשי מקצוע ואני ממשיכה את הלימוד כל הזמן".

להרשמה לקורסים במרכז הלימוד של מכון פוע"ה לחצו כאן

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן