האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זירוז לידה יכול להפחית סיכוי לקיסרי

פרופסור יריב יוגב ישתתף בכנס פוע"ה וערוץ 7: "זירוז לידה בכמה מהמצבים מפחית סיכוי לקיסרי"

גם פרופ' יריב יוגב יהיה בכנס הנשים ״בריאות כהלכה״ של מכון פוע"ה וערוץ 7 שייערך בבנייני האומה. לקראת האירוע הוא מספר: ״תוצאות מופלאות לשילוב ההלכה והרפואה״.

בין משתתפי כנס מכון פוע"ה וערוץ 7 יהיה גם פרופ' יריב יוגב, מנהל בית הספר ליס ליולדות ונשים במרכז הרפואי איכילוב. שוחחנו אתו לקראת האירוע.

פרופ' יוגב יעסוק בסוגיית המועד הנכון ומתאים ביותר ללידה עבור האישה. "ההגדרות שלנו לגבי הזמן הנכון ללדת השתנו עם השנים", הוא מספר ומרחיב: "עם השנים הפגיות השתנו והפכו למשוכללות יותר. שיעור התמותה של ילודים הפך ליותר ויותר נמוך ובהרבה מקומות בעולם יש נטייה לסבור שגם ללדת בין השבוע ה-34 ל-37 זה בסדר. המשמעות היא שהפסקנו לתת טיפול נגד לידה מוקדמת אחרי השבוע ה-34.

"הרבה פעמים אנחנו מתכננים ניתוחים קיסריים בשבועות מוקדמים יותר כי לכאורה כאשר ילודים לא מתים, אז לידה בשבוע ה-34 עד 37 זה נהיה בסדר, אבל הרבה מאוד מחקרים של השנים האחרונות, כולל מחקר גדול שלנו שהתפרסם, מראה שילדים שנולדים בין השבוע 34 ל-37 הם קצת פחות טובים, גם בתוצאות שלאחר הלידה וגם בתוצאות המאוחרות יותר".

להרשמה לכנס נשים "בריאות כהלכה" של מכון פוע"ה וערוץ 7 לחצו כאן

עוד מוסיף פרופ' יוגב ומציין כי גם לידה בשבוע מאוחר אינה מומלצת. כאן "מתחיל האיזון העדין מתי נכון והגיוני להציע זירוז והאם צעדים כאלה מעלים את הסיכוי לניתוח קיסרי. התשובה היא לא, וגם על זה נדבר בכנס. איזה סוג של מעקב צריך לעשות ואיך מוודאים שלא יהיה מוות עוברי תוך רחמי ושייוולד עובר חי ותקין. זו סוגיה שנראית פשוטה, אבל היא מאוד מורכבת בתוך העולם הרפואי".

על המיתוסים שאיתם מגיעות נשים רבות לחדר הלידה, אומר פרופ' יוגב כי נשים רבות מגיעות עם אמונה שזירוז לידה כואב יותר מאשר תחילת לידה, "זה מיתוס שכמובן אינו נכון". מיתוס נוסף הוא כאמור שזירוז מעלה את הסיכוי לניתוח קיסרי מה שמוכח במחקרים גדולים שאינו נכון כלל ועיקר אלא להיפך, "זירוז לידה בכמה מהמצבים אפילו מפחית את הסיכויים לניתוח קיסרי".

על השיטות לזירוז אומר יוגב כי מדבור בתהליך המתבצע בדרכים שונות, חלקם טכנולוגיים חלקם ביולוגיים וחלקם מיכניים וגם הם ידוברו בהרחבה בכנס.

על הקשר בין הלכה לרפואה מספר פרופ' יוגב כי מזה שנים רבות הוא עובד עם מכון פוע"ה בידיים שלובות, כהגדרתו. "אני הרבה פעמים מעומק הידע וכמות הידע, ועד כמה כשמדברים יחד וכשעובדים יחד מגיעים תוצאות מופלאות. בתוך מכון פוע"ה יש שילוב של דברים שחשובים לנו כיהודים כמו דת, הלכה ואמונה יחד עם רפואה ומודרניזציה. השילוב הזה מביא לאורך השנים לשיתוף פעולה מדהים ולהרבה תוצאות חיוביות. בסופו של דבר כולנו רוצים את אותו דבר, לעשות טוב לנשים".

להרשמה לכנס נשים "בריאות כהלכה" של מכון פוע"ה וערוץ 7 לחצו כאן

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן