האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נוגעים בחיים – מכון פוע"ה פורץ דרך

נוגעים בחיים – מכון פוע"ה פורץ דרך

מכון פוע"ה מוביל כבר שנים רבות מהפכה של ממש בשילוב בין עולם הרפואה לעולם לימוד התורה וההלכה.

מכון פוע"ה המהווה עמוד תווך בעולם ההלכתי-רפואי בכל הנוגע לתחומי המשפחה: פוריות, הריון, לידה, גנטיקה, טהרת המשפחה, אישות וקדושת החיים, מפעיל כחלק מפעילות המכון כבר במשך 17 שנה מרכז לימודי עשיר המקיים באופן שוטף תכניות לימודים עדכניות בנושאי רפואה והלכה, הן לאנשי מקצוע והן לציבור הרחב. מרכז הלימוד מכשיר בכל שנה כ-700 שליחים ושליחות מהארץ ומהעולם המעבירים את המידע לציבור.

כל השיח סביב תחומי האישות, הפוריות והמיניות הוא רגיש בציבור הדתי. פעמים רבות זוגות זקוקים לטיפול מקצועי רגשי מלבד הייעוץ ההלכתי והרפואי. במרכז הלימוד של מכון פוע"ה הבינו את הצורך ליצירת מענה, ייעוץ וטיפול הלכתי ופתחו מגוון קורסים ייחודיים העוסקים בנושאים האלו בצורה ראויה ותומכת מתוך היבט הלכתי תורני.

להרשמה לקורסים במרכז הלימוד של מכון פוע"ה לחצו כאן

אחד הקורסים הייחודים במרכז הלימוד של מכון פוע"ה הוא פסיכוטרפיה בפוריות – הקורס מיועד לנשות מקצוע בעלות תואר טיפולי וניסיון בטיפול ופותח עבורן תחום התמחות נוסף בו הן לומדות להעניק טיפול רגשי מקצועי ומתוך חיבור לעולם ההלכה והרפואה, בכל הנוגע לטיפולי הפוריות, הריון ולידה לנשים וזוגות.

כמו כן, לתחום האישות קורס בפני עצמו, הנקרא ייעוץ בקדושה, בו נשות מקצוע מוכשרות לייעץ לנשים וזוגות החווים קושי בתחומי אישות. הקורס מקיף את התחומים הטיפוליים, התורניים והרפואיים מיניים ומכשיר לייעוץ בשיטות קצרות טווח.

תחום נוסף שנלמד במרכז הלימוד של מכון פוע"ה הוא נשיות ומיניות בריאה. גיל ההתבגרות הוא הגיל בו נערות רבות בונות את אישיותן ומתפתחות. עם זאת במהלך השנים הבינו, גם בציבור הדתי, שיש לקיים שיח פתוח, בריא ונקי עם המתבגרים על נושאים אלה כדי שילמדו אותו בצורה בריאה ונכונה ולא דרך העולם החשוף בחוץ. הקורס של מכון פוע"ה, נשיות ומיניות בריאה, מכשיר נשים שמעבירות סדנאות לנערות ואימהות על בגרות, מיניות ובריאות בשפה נקייה ובגובה העיניים.

הקורס מלמד את הנשים, בתוכן נשות חינוך, עובדות סוציאליות ואחיות, איך לגשת לנערות המושפעות מהתרבות העכשווית ולדבר בצורה נקייה ונכונה על הנושאים החשובים האלה. בנוסף, הקורס נותן כלים וידע לאימהות איך לדבר נכון עם בנותיהן וליצור שינוי ומודעות לנשיות ומיניות בריאה בשטח.

כמו כן, מכון פוע"ה פתח לראשונה קורס חדש גם לגברים שנקרא "צומחים באהבה" המכשיר דמויות חינוכיות או כל גבר שמעוניין לשיח עם מתבגרים על מנת שיהוו כתובת רלוונטית לתלמידים ולבנים בתחומים הקשורים להתבגרותם.

מלבד כל הנושאים החשובים האלה, במרכז הלימוד קיים קורס לנשים המעוניינות להבין לעומק את המשמעות הרפואית הלכתית כדי לענות על שאלות הציבור.

"פעמים רבות יש נשים שעוסקות בעולמות ההלכה או הרפואה בקהילה, כמו רבניות או אחיות במקצוען, ומתוקף תפקידן המון אנשים פונים אליהן והן הופכות להיות כתובת עבורם. לאותן נשים חשוב להעמיק בעולם הרפואה וההלכה כדי לתת את הליווי והייעוץ הנכון והמדויק ביותר על פי ההלכה והרפואה", מספרת הדר פלג, מנהלת מרכז הלימוד במכון פוע"ה.

הקורס סוקר את כל תחומי העיסוק של מכון פוע"ה (פוריות, הריון, הלידה, טהרת המשפחה, אישות וגנטיקה) ומכשיר ללוות ולייעץ נשים וזוגות בתחומים המשיקים בין הלכה ורפואה בנושאים הנלמדים.

להרשמה לקורסים במרכז הלימוד של מכון פוע"ה לחצו כאן

בין הקורסים החדשים במרכז הלימוד המתעדכן בכל שנה ניתן למצוא: קורס הדרכת כלות בשפה הצרפתית , קורס רפואה והלכה לרבנים וקורס חדשני בשם 'ברגע האמת' – המכשיר אנשי סיעוד בנושאים הקשורים לסיום החיים.

הקורס 'ברגע האמת' לאנשי סיעוד ביוזמת אגף 'קדושת החיים' במכון הנותן מענה וליווי למשפחות המתמודדות עם דילמות טיפול מורכבות בבן משפחה חולה במחלה קשה וסופנית. פעמים רבות המשפחות, שיקירם נמצא במצב רפואי סבוך, נזקקות לתמיכה וליווי מרבנים מומחים לנושאים הללו אך הם אינם יודעים שיש כתובת.

לכן מרכז הלימוד, של מכון פוע"ה, יוצא בקורס חדש המלמד את אנשי הרפואה והסיעוד, הנמצאים בשטח ומהווים מעין 'חדר מיון' וחוט המקשר בין המשפחה והרופאים, להיות 'האדם הנכון בזמן הנכון' שיכול לתת למשפחה עצה והכוונה ראשונית כיצד לנהוג לנהוג מקצועית, רפואית והלכתית.

מה שמייחד את מרכז הלימוד של מכון פוע"ה הוא שגם אחרי הקורס הבוגרים והבוגרות לא נשארים לבד ושומרים על קשר רציף ומקצועי עם המכון. בסיום הקורס לכל הבוגרות יש קבוצת מענה עם רבנים ונשים העוסקות בתחום בה ניתן לשאול שאלות בכל עת ולהמשיך ללמוד ולהתפתח במציאות המשתנה. כך למעשה כל בוגרת יכולה להיות בטוחה שהיא נותנת את המענה הרלוונטי והמדויק ביותר לציבור.

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה הדגיש כי המכון עוסק רבות בקידום בריאות האישה והגבר. "אנו פועלים להכשיר וללמד, במכרז הלימוד של מכון פוע"ה, עוד ועוד שליחים שמפיצים ומנגישים את הידע לעם ישראל ומהווים מהפכה חדשנית בעולם ההלכה והרפואה".

מרכז הלימוד של מכון פוע"ה פועל כבר שנים ומכשיר בוגרות בשנה המהוות שליחות של ממש בכל נושאי הרפואה וההלכה.

לתוכניות מרכז לימוד פוע"ה לשנת תשפ"ב, לחצו כאן

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן