האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש מכון פוע"ה: "ילדים הם ברכה, אבל מותר גם אמצעי מניעה"

ראש מכון פוע"ה: "ילדים הם ברכה, אבל מותר גם אמצעי מניעה"

אמירתו של הרב מנחם בורשטיין עשויה להתחיל שינוי מודעות בחברה החרדית • "חשוב שהאישה תנוח – פיזית וגם נפשית. לעיתים, היריון ולידה לא יבואו בטוב עבורה ועבור שאר בני הבית" אמירה יוצאת דופן של הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע"ה (פוריות על פי ההלכה), עשויה להתחיל שינוי מודעות בחברה החרדית.

בשיחה עם "ישראל היום", לקראת כנס של המכון בשבוע הבא, אומר הרב בורשטיין – אחד המומחים הרפואיים־הלכתיים הבכירים בישראל – כי אין בעיה להשתמש באמצעי מניעה על מנת להימנע מכניסה להריון.

גם היום, רבים במגזרים החרדי והדתי סוברים כי כל קיום יחסי מין הוא לצורך פריון בלבד, כדי להביא כמה שיותר ילדים, ושאין לשפוך זרע לבטלה. אך בורשטיין מבהיר כי בקרב רבנים התפשטה ההבנה שיש לעודד שימוש באמצעי מניעה מסוימים. "אפשר להשתמש ולא לחשוש מכך", הוא אומר. "נשים יכולות לנוח, ולא כל קיום יחסי אישות מביא בצידו היריון".

עם זאת, לא כל אמצעי מניעה מותר על פי ההלכה, ולכן יש לשאול רב בעניין זה. "חשוב שהאישה תנוח – פיזית וגם נפשית. לעיתים, היריון ולידה לא יבואו בטוב עבורה ועבור שאר בני הבית. מובן שכל ילד הוא ברכה, אך הזוג חייב להיות מוכן לכך ולרצות בזה", הוא מסביר.

"לצערנו, הנתונים מראים כי חלה בכל המגזרים ירידה בילודה, ולכן זוגות המסוגלים להיות ברוכים בילדים – תבוא עליהם הברכה. אך אלה שלא – צריך להבין אותם ולעזור להם.

"ראינו מקרים רבים של זוגות שלא היתה להם פניות לדבר, אך הם בכל זאת רצו לרצות את החברה כי הרגישו לחץ חברתי – וחוו משברים קשים ואף גירושים".

הכנס של מכון פוע"ה יעמוד בסימן בריאות כהלכה. ייקחו בו חלק רופאות, אחיות, מיילדות, יועצות ועוד, כחלק מרצון למיזוג בין רפואה להלכה.

במכון ציינו כי הם עוסקים באמצעי המניעה היעילים ביותר, גם מבחינה הורמונלית, כדי שלא ייצרו דימומים ברמת הטהרה, וגם על מנת לאפשר לדתיים שמעוניינים בכך להימנע מכניסה להיריון מבלי להיכנס לבעיה הלכתית.

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן