האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מומחי הדסה ורבני מכון פוע"ה במהלך חסר תקדים

מומחי הדסה ורבני מכון פוע"ה במהלך חסר תקדים

במקביל לחזרת בית החולים הדסה לשגרת מסויימת של טיפולי הפוריות, עדיין ישנם שאלות ולבטים רבים בקרב זוגות הנדרשים לטיפולי פוריות בתקופת זו.
מומחי הדסה ורבני מכון פוע"ה יאפשרו לזוגות לערוך פגישה דיגיטלית אישית ופרטית עם רב ורופא בנושאי פוריות, הריון ולידה, שימור פוריות לרווקות וטהרת המשפחה.

בתי החולים שבים לעבודה בנושא הפוריות. הודעה זו משמחת ביותר את הזוגות הרבים שנמצאים במהלך הטיפול.
התפרצות נגיף הקורונה דרשה היערכות מחודשת ממערכת הבריאות ואף גרמה לדחייה של טיפולים רבים בהוראת משרד הבריאות, בהם גם טיפולי הפוריות בבתי החולים. המצב הביא לבלבול ולתחושת אי וודאות, כאשר לא רק שלא החלו תהליכי טיפול חדשים- אלא שגם זוגות אשר היו בעיצומו של הטיפול נדרשו להפסיקו בלא לדעת מתי תחזור השגרה גם עבורם.
תחושת הבלבול ליוותה גם נשים בהריון, אשר חשו במהלך התקופה הזאת חוסר וודאות לגבי ההתנהלות הנדרשת במהלך מעקב ההריון לצד הקורונה ואף איך תתנהל הלידה עצמה.
במהלך השבועות שנקפו חלה התבהרות בכל הקשור לנושא, בית החולים הדסה שב למתכונת של שגרה מסויימת בכל הקשור להענקת טיפול רפואי ואף לטיפול הפוריות החשובים. עם זאת, זוגות רבים חשים כי הם זקוקים לסיוע והסברים פרטניים.
"עבור זוגות העוברים טיפולי פוריות כל עיכוב נחשב בעיניהם כנצח. כשידענו שתהיינה הנחיות לעצירת טיפולי הפוריות בשל התפשטות הנגיף – הבנו היטב שאנו ניתן את כל ההנחיות הפרטניות עבור הזוגות מבחינה הלכתית-רפואית ונהיה אוזן קשבת כדי לעבור את התקופה המורכבת הזו ביחד ובאופן הטוב ביותר. כעת משבתי החולים שבו לעבודתם החשובה בטיפולי פוריות מסויימים, זה הזמן לתכנן את השיגור לחלל מחדש", מסביר הרב ליאור שגב, רב יועץ ופוסק במכון פוע"ה.
כעת, עם חזרת טיפולי פוריות מסויימים בהדסה, יוצאים מומחי הדסה יחד עם מכון פוע"ה במהלך לסיוע לזוגות הנמצאים בעיצומו של התהליך. במשך השבוע הבא הם יקיימו פגישות ייעוץ מיוחדות שישלבו רופאים מומחים מהדסה ובניהם פרופ' חננאל הולצר מנהל מערך הפוריות בהדסה, ד"ר ענת הרשקו ופרופ' סימון מנהלי יחידות ה-IVF יחד עם רבנים ממכון פוע"ה, כאשר הפגישות יתנהלו בעזרת אפליקציית הוואסטאפ המאובטחת.
במהלכן, יאפשרו המומחים לכל אדם המעוניין להיוועץ בנושאי פוריות, הריון ואף טהרת המשפחה לקבל את כל הידע וההכוונה, הן הרפואית והן ההלכתית, ללא תשלום.
פרופ' חננאל הולצר מנהל מערך הפוריות בהדסה: "ישנן הרבה סוגיות הלכתיות שחופפות לתחום הגניקולוגי בכלל והפוריות בפרט, מצד אחד אנו מכירים את מצוות 'פרו ורבו' ומהצד השני 'ונשמרתם לנפשותכם' ולכן ישנה חשיבות רבה לקיים התייעצות משותפת של רב יחד עם מומחה הדסה". עוד הוסיף הולצר כי מדובר בתחום מאתגר הכרוך בחוסר שליטה ואי וודאות על אחת כמה וכמה בעידן הקורונה לכן זוגות זקוקים להנחיה רפואית והן להנחיה רוחנית הלכתית.
הרב משה קליין רב המרכז הרפואי הדסה: "גם בשעה זו, שחלק מהטיפולים החשובים החלו לחזור לשגרה מסויימת, החלטנו מכון פוע״ה והדסה כי הגיעה העת לסייע לזוגות המייחלים ומשוועים לפרי בטן ובמזור בנושא הגניקולוגיה והפוריות. משכך יזמנו יחד שבוע היוועצות משותף למומחי הדסה ורבני מכון פועה, ונאפשר לזוגות את הייעוץ הרפואי וההלכתי הטוב ביותר בפגישה דיגיטלית פרטית אחת. לא כל יום ישנה אפשרות להיוועצות אישית עם טובי מומחי הפוריות וההריון בהדסה, ואני קורא לכולם לנצל את המעמד הנדיב והייחודי".
הרב בורשטין, ראש מכון פוע"ה: "אני מזמין את הזוגות הזקוקים ליעוץ בתחומי פוריות, הריון, לידה, טהרת המשפחה ואישות – זו הזדמנות נהדרת עבורכם להתייעץ עמנו בכל הנושאים הבוערים והחשובים עבורכם, במיוחד בתקופה זו. מומחי הדסה ורבני המכון מחכים להיפגש עמכם ולהעניק ייעוץ רפואי-הלכתי באופן אישי ומקצועי אצלכם בסלון או בכל מקום הנוח לכם".
זוגות המעוניינים לתאם פגישת יעוץ לחצו כאן

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן