האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיפורה של מטפלת בתחום הפוריות

"שלום לכם", חייכתי. דניאל הבעל פתח "הרב ממכון פוע"ה שלח אותנו אליך, אנחנו כבר שנים איתו בקשר".

היה זה בוקר אביבי המתנתי בקליניקה שלי, הזוג דניאל ורות נכנסו והכאב ניכר על פני שניהם.

"שלום לכם", חייכתי. דניאל הבעל פתח "הרב ממכון פוע"ה שלח אותנו אליך, אנחנו כבר שנים איתו בקשר". "כן אני יודעת, נעים מאד רות, פניתי לאישה, מה שלומך?"

"זה בגללי" היא התפרצה, כאילו סיכה דקרה את בלון הכאב והצער והכל נשטף החוצה, מיד בצבצו דמעות מעיניה, "בגללי אין לנו ילדים, בגללי הוא לא אבא".
"אני לא יכול לשמוע אותה אומרת את זה שוב ושוב, לא היא בחרה במציאות הזאת" אמר דניאל, "את סתם מוסיפה כאב מיותר, יש לך מספיק." דניאל אמר את דבריו כשהוא פונה אליה ברוך ועם זאת ניכר כי גם בתסכול.

שתקנו דקה ארוכה, "הרבה כאב יש לשניכם, ונראה שגם דאגה גדולה זה לזה, בואו נראה מה ניתן לעשות" פניתי אליהם…

ידעתי שהידע והכלים שקבלתי במכון פוע"ה בקורס להכשרת פסיכוטרפיסיות בתחום הפוריות יהיו אבני הדרך לטיפול בזוג הזה ובזוגות נוספים…

כעובדת סוציאלית קלינית כשראיתי את המודעה של מרכז לימוד פוע"ה להכשרת פסיכותרפיסטים למטופלי פוריות הרגשתי מיד שהשליחות הזאת תדבר אלי, דווקא אני שזכיתי ללדת שוב ושוב, שהיו רגעים שכבר לא יכולתי להתמודד עם העומס של גידול הילדים עם העייפות של שנים, ידעתי שאמצא מקום בליבי למי שסובלים מהאין מההעדר … הצטרפתי להכשרה שהייתה ברמה גבוהה וכללה הרצאות בתחומים הרפואיים, ההלכתיים והפסיכולוגיים, ובנוסף כללה גם הדרכה בקבוצה בכל מפגש.

הלימוד היה משמעותי ביותר, ומיד בסיום הקורס הפנו רבני מכון פוע"ה אל הבוגרות זוגות המתמודדים עם קשיי פוריות. העולם שנפתח בפני היה של זוגות החווים ציפיות, אכזבות, התנפצות ואוספים את עצמם לעוד טיפול פוריות ובין לבין צריכים גם לטפל במתח המצטבר ביניהם, בלבד וביחד שלהם מול הכאב. הלימוד במכון הכשיר אותי לעזור לזוגות, לתת להם טיפול כיחידים וכזוג, להוות משען זה לזה, להושיט יד ולתמוך , לצלוח את התהליך בהעצמה זוגית ולא במתחים שסודקים את הקשר , סדקים שקשה לאחות…

אני ממליצה לנשות טיפול להצטרף לתכנית (זו התכנית היחידה בתחום בארץ) ולהתמקצע בנושא כה חשוב.

וכן גם היום שנה מאז שדניאל ורות היו אצלי לראשונה, כשהם חובקים תינוק הם מגיעים מדי פעם אלי, לחזק את הקשר ביניהם, בין טיפול לטיפול לצבור כח ובע"ה להגיע ליעד של ילד נוסף מתוך זוגיות עמוקה ושמחה.

פרטים על התכנית פסיכותרפיה בפוריות – הכשרת מטפלים המיועדת לפסיכולוגיות, עובדות סוציאליות ומטפלות משפחתיות לחצו כאן

 

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן