האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אבא, האם יהיה לי ילד?"

ראיתי אותה בפעם הראשונה. היא הייתה נראית כמו כולן. נעימה, חכמה ומחייכת בביישנות. שתינו ידענו רק היא ואני את הסוד. החודש הזה ימלאו לנו שש שנים מבורכות, מאתגרות ומשמחות.
שש שנים לאחת מקבוצות התמיכה המיוחדות שקיימות בעולם. ההקמה היתה מורכבת מאוד, אך התגברנו על הכל והנה אנחנו כאן. אחת לחודש קבוצת נשים נפגשת לדבר על החיים המיוחדים שלהן.
התחלנו בקבוצה של 12 נשים רווקות ומקסימות, שנולדו עם תסמונות ומחלות פוריות (נשים שאינן יכולות להרות ו/או לשאת הריון באופן טבעי). בעיה שהן יודעות עליה מגיל התבגרותן.
השבר שהם חוו כשהם התבשרו על מצבם היה אדיר. עולמם חרב עליהן. ממש. כאשר הן שומעות את רוע הגזרה מהוריהן ומרופאיהן ומבינות את ההשלכות – כל החלומות שלהן נגוזו… עולות בליבן תהיות: מי ירצה להתחתן איתי? האם יהיה לי אי פעם ילד? בכל תהליך ההתבגרות שלהן ועד לגיל הבשלות לנישואין הן חיות עם השאלות הקשות הללו ואין גוף בארץ ובעולם המסייע להן להתמודד עם חיי היומיום ולמצא פתרונות בע"ה…
מכון פוע"ה ראה לעצמו חשיבות עליונה ליזום ולפתוח לנשים אלו את קבוצת התמיכה הזו, בתקווה לסייע להן בהתמודדות הסביבתית וכמובן למצא עבורן שידוך הולם ותואם. קבוצת התמיכה מיועדת לבחורות ונשים רווקות בלבד. לקבוצה מוזמנות מרצות המעורות בתחום ומכירות אותו מקרוב. כמו-כן, צוות הרבנים של המכון מייעץ ומסייע במידע עדכני וחשוב. המפגשים מרוממים, מעצימים, נותנים למשתתפות תקווה, כוחות להתמודד עם אותו אתגר וחמצן עד למפגש הבא. כל אחת פותחת את שעל ליבה: בעיות, פתרונות, מקרים פרטיים והכמיהה הגדולה לשאת איש, להקים בית נאמן וכמובן, להפוך לאמא!
רבקי, (שם בדוי) היא אחת מבנות הקבוצה, בת 24, בחורה מוכשרת ומיוחדת מכל הבחינות, למעט החסר העצום איתו היא נולדה. לפני כחצי שנה, קיבלה ריבקי הצעת שידוך משמואל, (שם בדוי) בחור בן 30 ההולם ומתאם הן ליכולותיה והן למצבה המיילדותי.
רבקי הפנתה את שמואל אלינו, למכון פוע"ה לברורים עליה. כמובן, שמחנו על הבקשה, שוחחנו עימו טלפונית והזמנו את שמואל ואת הוריו לפגישה, שהיתה רגישה עד מאוד. הסברנו לשמואל ולהוריו באופן מדוייק את כל ההשלכות הקיימות בענין, כמו-כן, אפשרנו לו לשאול את כל השאלות שעל ליבו ודאגנו לשמואל לא פחות מאשר לרבקי. פרסנו את כל המידע הרפואי וההלכתי לפניהם על-מנת שיגיעו לתובנות ולהחלטות לקראת ההכרעה החשובה. ציינו בפניהם שמכון פוע"ה עומד לימינם בכל הכרעה שיחליטו. צוות המכון רגילים לסיוע במקרים סבוכים ומורכבים והגישה היא תמיד: לתת את כל המידע ולא להסתיר מצבים רפואיים-הלכתיים העלולים להשפיע על העתיד.
הזוג נפגשו מספר פעמים והרגישו שיש ביניהם חיבור והתאמה וזאת למרות הקשיים ולמרות פערי המנטליות המשפחתיים. הדרך היתה קצרה יחסית עד לשבירת הכוס…
ריבקי ושמואל נישאו לפני כחודש בחתונה מקסימה ומרגשת במיוחד ובכך ממשו את החלום של כל אחת ואחת מבנות הקבוצה! כולנו היינו שם ברגעים המרגשים והיפים תחת כיפת השמים, התפללנו להצלחת הזוג ולהצלחת כל הקבוצה הנפלאה שלנו.
מכון פוע"ה ילווה אותם את רבקי ושמואל בע"ה גם במסע שיעמוד לפניהם בקרוב – תהליך של אימוץ ילד שיהפוך להיות שלהם בעזרת השם!
ארבע נשים מתוך הקבוצה התחתנו, הן ממשיכות להגיע למפגשים ונותנות כוחות ואופטימיות לשאר הקבוצה…
"ותהי שרי עקרה אין לה ולד.." בראשית, י"א, ל'
בכל דור ודור נולדות ניצוצות של שרה אימנו בגופן, שהיא בעצמה נולדה ללא רחם, אך ממנה התחיל שורש עם ישראל. כך ילדות-בחורות-נשים אלו, אין להן אפשרות לשאת הריון. בכל ראש השנה אנו קוראים בשחרית את ההפטרה שהשם פקד את שרה… להיזכר שהשם לא שוכח אף ילד מבניו ובטח לא אותן…
כל משתתפת בקבוצת התמיכה מהווה פניה אחת מתוך כ- 120,000 פניות של זוגות ויחידים שרבני מכון פו"עה סייעו וליוו אותם במהלך השנה.
הפניות בתחומים שונים ומגוונים: פוריות, גנטיקה, טהרת המשפחה, הריון, לידה ועוד. השירות עבורם ניתן ללא תשלום!
היו שותפים לעזור לכל הפונים הזקוקים לנו
מכון פוע"ה בשבוע התרמה מזמינים אתכם להוסיף חיים כעת

בואו להיות שותפים בהוספת חיים

ותזכו למליץ יושר ביום הדין – כנסו לכאן>>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן