האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

במאה הקודמת האנשים האלה לא יכלו להיות הורים – היום זה אפשרי

במאה הקודמת האנשים האלה לא יכלו להיות הורים – היום זה אפשרי

לאחר 30 שנות פעילות עם הצלחה של מעל 100,000 ילדים שבאו לעולם

מכון פוע"ה יוצא במבצע גיוס המונים לטובת המשך פעילות המכון
כשמתניה ותהילה פלדמן ממצפה יריחו כיום, עמדו להנשא- הם ידעו שדרכם להפוך להיות הורים תהיה רצופת חתחתים.
בניגוד לזוגות רבים אחרים, עליהם נופל אתגר הפוריות כרעם ביום בהיר, הם לפחות הגיעו מוכנים לנסיון. השניים נשואים מזה 13 שנה,
אך עוד בשלב האירוסין התוודעה תהילה לכך שייתכן והם יצטרכו לעבור טיפולי פוריות כדי להביא ילדים לעולם. השניים החליטו בכל זאת להתחתן ולצלוח יחד את האתגר,
אם וכאשר יגיע. "ידענו שהדברים עלולים לקחת זמן והכינו אותנו לחכות שנתיים לפני שפונים לרופא ובינתיים לנצל את הזמן לביסוס הנישואים והזוגיות", משתפת תהילה.
השנתיים הראשונות חלפו במהרה וההריון המיוחל עדיין לא נראה באופק. "המשפחה של מתניה המליצו לנו לפנות אל מכון פוע"ה שמתמחים בתחום. שם שיקפו לנו את המצב שלנו. ההמלצה שלהם הייתה לפנות לרפואה הציבורית, כדי להקל בהוצאות הרבות. פנינו לרופא שבדק אותנו והמליץ על הפרייה חוץ גופית (IVF). תוך כדי ליווי צמוד רפואי והלכתי כאחד, כמו למשל בטיפולים שנקבעו לשבת, או לפני טבילה". מתניה ותהילה נכנסו לסחרחורת של טיפולים, ללא אור בקצה המנהרה. "מכון פוע"ה הפכו בשבילנו להיות סוג של משפחה. מישהו שסוף סוף יש מישהו שמבין מה שאתה עובר. זה משהו שזוג חייב לשמוע, בתקופה מורכבת כל כך".
קחו חלק, תנו חיים. לתרומה – https://www.charidy.com/puah
אחרי שבע שנות נישואים, שכללו אינספור טיפולים אינטנסיביים, נכנסה תהילה להריון ראשון בשעה טובה, בסיומו נולד בניתוח חירום קיסרי בנם הבכור נועם. אבל ההמשך היה לא פחות מאתגר. "אחרי שנה חזרתי לטיפולים בלווי המכון ובטיפול הראשון נכנסתי להריון. היינו בעננים שההריון השני מגיע במהירות כזאת, הרגשנו חלום שמתגשם. אבל אחרי שבוע התחילו לי דימומים וגילו שהעובר מתפתח בצלקת של הניתוח הקיסרי והרופאים הכריעו חד משמעית: או שאלך יחד עם העובר או שאצטרך להפיל, כך שלא נותרה הרבה ברירה אלא להפיל את העובר. די מהר התאוששתי, אפילו במכון פוע"ה נדהמו מהמהירות, אבל ידעתי שאנחנו רוצים הרבה ילדים בעזרת ה' והשעון הביולוגי שלי מתקדם".
ארבע וחצי שנים נוספות של טיפולים מפרכים חלפו עד שנולדה שוהם. "כבר לא ידענו מה יהיה. בשלב מסוים אפילו התחלנו לשקול אימוץ. שנינו אנשים בריאים והבדיקות הגנטיות שלנו יצאו תקינות. רק העניין של ההפריה החוץ-גופית משום מה לא צלח זמן ממושך. נועם היה שואל אותנו כל הזמן, 'למה אין לי עוד אחים?'. הסברנו לו שאבא ואמא עושים הכל כדי שיהיו לו עוד אחים. הוא פשוט גדל עם הציפיה שלנו לעוד ילדים". בשלב מסוים הבין הזוג שעליו לחשב מסלול מחדש. בהתייעצות עם מכון פוע"ה, החליטו לעזוב את הרפואה הציבורית ולפנות לרופא פרטי. "השליח שלנו היה ד"ר מיכה באום, שהציע טיפול אחר. יחד עם מכון פוע"ה הם נתנו לנו המון כוח ואמונה שנצליח וזה מה שעזר לנו להמשיך".
קחו חלק, תנו חיים. לתרומה – https://www.charidy.com/puah
אחרי חמישה חודשים בלבד מאז הלידה, פנתה תהילה לרב פופר ממכון פועה והודיעה לו: "אני חוזרת". "אבל רק ילדת", הוא התפלא. "אמרתי לו, אף אחד לא מבטיח לי מתי זה יקרה, והוא ענה לי 'את משוגעת. אין לי מה להגיד. תעשי'. שנה שעברה השתתפתי בשבת השנתית של מכון פוע"ה. עמדתי מול כולם וסיפרתי את הסיפור שלי ושיתפתי אותם שבדיוק הייתי אחרי טיפול ואני מתפללת שהוא יצליח ושבשנה הבאה אני יבוא אחזור לכאן עם הנס הגדול שלנו. אותו טיפול באמת הצליח ולפני שלושה חודשים ילדתי את אורי, הבן השלישי שלנו". בגלל הקורונה השבת השנתית לא יוצאת לפועל, אבל תהילה מבקשת לנצל את הבמה לפרסם את הנס המשולש שלהם.
הרב מנחם בורשטין, העומד בראש מכון פוע"ה, רואה בטכנולוגיה את מתנת הקב"ה לעידן המודרני. "אנשים שהקב"ה גזר עליהם שלא יהיו להם ילדים כלל, היו נולדים במאה ה-19. זכינו ואנו חיים בדור המשופע טכנולוגיות ופתרונות נפלאים ההולכים יד ביד עם ההלכה ולא סותרים אותה. במכון פוע"ה אנו מבינים שהכי חשוב הוא שיצא ילד בריא בסופו של דבר בכל התחומים בהם עוסק מכון פוע"ה- מיילדות, פוריות, גנטיקה ומה שעומד לנגד עינינו הם זוג ההורים המצפים כל כך, וכמובן בריאותם ובריאותו השלמה של העובר ולכן אנו לא מהססים להשתמש בכל האמצעים האפשריים להצלחת ההריון. בימים אלו יוצא מכון פוע"ה בקמפיין על מנת לשכלל את היכולות של המכון ולהצליח לסייע למשפחות נוספות להצליח להביא ילדים לעולם".
למעלה מ100,000 תינוקות שנולדו ליותר מ65,000 זוגות – אלו המספרים עליהם מדברים במכון פוע"ה, מכון המסייע ומייעץ לזוגות מבחינה רפואית והלכתית מזה 31 שנים. בראש המכון עומד הרב מנחם בורשטין, המתרגש בכל פעם מחדש לראות כיצד הפך החזון למציאות. "לפני שלושים שנה, כשהרב אליהו זצ"ל מונה לרב הראשי הספרדי", מספר הרב בורשטין, "הוא פנה אליי ושאל אותי אם אני מוכן לעזור לו להקים את המכון ולהעניק כתף תומכת ומענה רפואי הלכתי לזוגות המתמודדים עם אתגר הפוריות. ובאמת מאז ב"ה עשינו הסטוריה".
כיום מתקבלות במכון כ-300 פניות בכל יום המקבלות מענה מ-13 הרבנים המומחים של המכון המיומנים באבחון, ייעוץ והדרכה, מתוך יחס אישי והתאמה לצרכי הפונה ולסגנון חייו בכל תחומי המשפחה. עבור זוגות רבים, המכון ופועלו הם הצלת חיים של ממש. רבני המכון מוסרים את נפשם יום ולילה ללא הפסקה, והעזרה שלהם חובקת עולם. פעילות המכון הינה חינמית ללא עלות לציבור. צוות הרבנים מיומן באבחון, ייעוץ והדרכה מתוך יחס אישי והתאמה לצרכי הפונים ולסגנון חייהם.
בימים אלו יוצא המכון לקמפיין גיוס המונים במסגרתו מקווים לגייס סכום שיסייע להרחבת פעילות המכון לטובת אלפי הזוגות הקיימים במאגר והגעה לזוגות נוספים. יש לכל אחד ואחד מאיתנו הזכות להיות שותף להוספת חיים ולהרחיב את תחומי הפעילות.
קחו חלק, תנו חיים. לתרומה – https://www.charidy.com/puah

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן