האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לזכות להיות הורה – התמודדות מהפן הנפשי

כשיסכה ואיתמר התחתנו הם לא שערו שיאלצו לעבור דרך כה ארוכה ומלאת כאבים עד שיזכו ילד משלהם.
לאחר שנתיים של תקוות שהתנפצו כל חודש מחדש, הם החליטו לפנות לרופא נשים ולבדוק מה הסיבה שאין הריון. משם הדרך לטיפולי פוריות הייתה מהירה ומלאת בכי, הורמונים ותפילות.
שני בני הזוג מעידים על תקופות קשות ומשברים זוגיים שעברו במהלך שבע השנים עד שזכו לחבוק זוג תאומים.
" במהלך כל התקופה לא הרגשתי נוח לשתף את המשפחה בכל מה שעובר עלינו. פחדתי לאכזב אותם או להדאיג אותם. השתדלתי לשדר שהכל כרגיל גם כששום דבר לא היה כרגיל" משתפת יסכה.
"מתישהו באחת נקודות השבירה בין הטיפולים, כשהייתי מלאת הורמונים ומותשת מכל מה שהגוף שלי עבר, אמרתי לאיתמר "בוא נשחרר וכל אחד ילך לדרכו. אולי בסיבוב האחר נצליח, כל אחד בנפרד, להיות הורה".
יסכה מדגישה שאם הייתה לה האפשרות לקבל תמיכה מנטלית- נפשית במהלך שנות הטיפולים, הדרך אל המטרה הייתה הרבה פחות טעונה ומתסכלת.
"אנחנו התגברנו על כל המכשולים וניצחנו למרות הכל" אומר בכנות איתמר "אבל ישנם זוגות שאין להם את הכוחות שלנו היו והתהליך אל ההורות גומר אותם. בשלב מסויים הם כבר לא יודעים ולא זוכרים מה זה להיות בזוגיות רומנטית שבונה, מעניקה ותומכת. הם רואים רק את המטרה- ילד.  וכשהמטרה לא מושגת, מגיעה האכזבה והאשמות אחד כלפי עצמו ותסכול ואשמה כלפי בן הזוג".
מכון פוע"ה העוסק בפוריות ורפואה על פי ההלכה מזה 30 שנה, ראה את הצורך האדיר בשיתוף ובתמיכה נפשית שקיימים אצל מאות הזוגות המגיעים למכון לקבל יעוץ על תהליכי טיפולי פוריות.
הרב מנחם בורשטין שליט"א, ראש מכון פוע"ה אמר "מתוך ייעוץ של רבני המכון לעשרות אלפי זוגות החווים קשיים בפוריות, ניכר כי קיים צרך משמעותי באנשי מקצוע עם מומחית בתחום הפסיכו-סוציאלי".
התכנית להכשרת מטפלות בתחום הפוריות של מכון פוע"ה בשיתוף מרכז רפואי הדסה הינה התכנית היחידה בארץ הנוגעת בתחום הפוריות מזווית הנפש ומקנה כלים ליעוץ ולטיפול בבני הזוג הנמצאים ברגעי קושי ומשבר. מדובר בתכנית מקצועית המשלבת לימודים נרחבים בתחום הפסיכו-סוציאלי, הלכתי  והרפואי הרצאות ממיטב המרצים בתחום ואף שעות הדרכה.
זיוית וורצמן, רכזת אקדמית של התכנית, עובדת סוציאלית מומחית בבריאות היחידה להפריה חוץ גופית, המרכז הרפואי סורוקה, פסיכותרפיסטית ומדריכה מציינת "מדובר בקורס ייחודי המכשיר מטפלים להבנת האינטראקציה הפסיכו- חברתית העומדת בבסיס הטיפול המטופלים החווים קושי ומשבר תוך אישי, זוגי וחברתית סביב פריון, הריון וראשית הורות. מדובר בתחום התמחות ייחודי".
התכנית מיועדת לעובדות סוציאליות, פסיכולוגיות, פסיכותרפיסטיות ומטפלות משפחיות   הכוללת 17 מפגשים מלאים בתכנים ובכלים שיעניקו למשתתפות התכנית נישה טיפולית ייחודית .
בנוסף לתכנית להכשרת מטפלות בתחום הפוריות  מקיים מרכז הלימוד תכנית רבות ומגוונות שנועדו להעניק כלים בתחומים המשמעותיים של החיים- קורסים להכשרת מדריכות כלות שיתקיים בשנה הקרובה בשלושה מוקדים – ירושלים, חריש וגבעת שמואל. קורס להכשרת מדריכות לנשיות ומיניות בריאה, קורס יעוץ בקדושה המכשיר יועצות בתחום האישות, קורס יועצות בקהילה המכשיר נשים לייעוץ בתחומי הטהרה והפוריות ועוד .
מכון פוע"ה קורא לכן הצטרף לתכניות הלימוד להוביל ולהשפיע על מהלכים משמעותיים בדורנו.
לפרטים נוספים על התכנית להכשרת מטפלות בתחום הפוריות- לחץ כאן
לפרטים נוספים על מגוון תכניות הלימוד של מכון פוע"ה- לחץ כאן
 
 
 
 
 
 

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן