האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הצצה לישיבת המקרים השבועית של רבני מכון פוע"ה

הצצה לישיבת המקרים השבועית של רבני מכון פוע"ה

רבני המכון מתכנסים אחת לשבוע כדי לנתח לעומק את המקרים המסובכים ביותר
שמובאים בפניהם במטרה לנסות ולספק את הפתרון הטוב ביותר.

https://youtu.be/0NpFqO6VwCo?t=5

מדי שבוע מתכנסים הרבנים המייעצים והפוסקים במכון 'פוע"ה' לישיבה שזכתה לשם 'ישיבת מקרים' ובה מנותח לעומק אחד המקרים שהגיע בפני הרבנים, בצורה אנונימית לגמרי, במטרה להביא מתוך סיעור המוחות פתרונות חדשים רפואית והלכתית.

הרב גדעון וייצמן, רב יועץ ופוסק ומנהל המחלקה לדוברי אנגלית במכון פועה מספר, "אנחנו נפגשים פעם בשבוע לדון במקרים שאנחנו מתלבטים עליהם. לפעמים מדובר במקרים שהרופאים התייאשו והזוג מגיע מיואש".

הרב ליאור שגב, רב יועץ ופוסק במכון מוסיף כי "ישיבת המקרים נולדה בשל הצורך שלנו במכון ליצור פתרונות למקרים מורכבים. אנחנו מנסים בישיבות הללו לאתר את הפתרונות מבחינה רפואית והלכתית. מתחילים תמיד את הישיבה בהצגה של מקרה, הסבר הרקע הרפואי של בני הזוג ומביאים רקע מהספרות הרפואית. אחר כך יש דיון שבו עולות הדעות השונות והרב מנסה להציג לבני הזוג את הפתרונות שעלו".

הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע"ה מציין כי "בגלל הדיסקרטיות גם בתוך המכון לא יודעים באיזה זוג מדובר אבל מעלים את הבעיה עם כל הפרטים וללא הזהות והרבנים דנים מה מומלץ לעשות. המטרה היא לתת לזוג יותר מתשובה – לקבל סיכום של סיעור מוחות שערכו אנשים בקיאים בפרטים ונותנים את התשובה הכי טובה שיש. זה מוכיח את עצמו".

התוצאות מרגשות אותו גם אחרי רבבות הצלחות. "אם באמצע ישיבה אמרנו דבר מסויים ואתה מגלה בישיבה הבאה שזה הצליח ואחר כך יש הריון ובהמשך אתה מוזמן לברית או לזבד הבת. הדברים הללו מרגשים בכל פעם מחדש".

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן