האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כשרפואה והלכה נפגשים…

הרב מנחם בורשטין – ראש מכון פוע"ה וד"ר טל עימבר – מנהל שירות שימור פוריות בה"ח הדסה

אמש (יום ג', כ"ח שבט) נערך כנס שימור פוריות- הקפאת ביציות, בשיתוף מרכז הרפואי הדסה ומכון פוע"ה והיווה יריית פתיחה למהפכה שבאה בעקבות הגילוי בתחום של פוריות והקפאת ביציות.
למרות המזג האוויר הגשום, האודיטוריום שבמרכז הרפואי הדסה התמלא במהירות במאות נשים- רווקות, אימהות של רווקות, נשות מקצועות ושדכניות שבאו לשמוע ולקבל פרטים על ההליך החדשני.
במהלך הכנס קיבלו המשתתפות סקירה רחבה לנושא מבחינה רפואית, הלכתית וחברתית.
תוכנית הכנס כללה פאנל רב תחומי בהשתתפותה של ח"כ ציפי חוטובלי שחזקה את באות הכנס מתוך נסיונה האישי כאישה שנישאה בגיל מבוגר.
המשתתפות שמעו הרצאה מפי ד"ר טל עימבר מנהל מחלקת שימור פוריות בהדסה, שהסביר על ההליך מהפן הרפואי. לאחר כן היתה שיחה מפי ד"ר קרן פרידמן מאמנת אישיות לתחום פוריות שנתנה כלים להתמודדות עם ההליך.
הרב קליין, רב המרכזיים הרפואיים הדסה, שפתח את הכנס, אמר: "מדובר על המהפכה החשובה שהיא שילוב מנצח של רפואה והלכה בתחום הפוריות".
הרב בורשטין, ראש מכון פוע"ה, שדיבר על חשיבות ההליך, אמר: "מדובר על אחד האירועים המכוננים של השנה שיביא אחריו ברכה בתחום הילודה גם בגיל שנחשב למבוגר".
יפית מדר, משתתפת הפאנל שעברה את ההליך שיתפה ואמרה: "אני ממליצה לעבור את התהליך דרך בית חולים הדסה הפועל בשיתוף מכון פוע"ה, ששניהם גופים אחראיים ביותר – שיש פיקוח של הביציות ושאני יכולה להיות בטוחה ורגועה שהן שלי".
בסוף הערב זכו הנשים למופע הומוריסטי מבית פלייבק פפריקה שעשו שיקוף מזווית נוספת לנושא של רווקות מאוחרת.
אחת המשתתפות בכנס: "ההגעה שלי לכנס היתה אחד הדברים המשמעותיים שעשיתי למען עצמי. הדברים ששמעתי כאן נתנו לי כלים רפואיים, הלכתיים וחברתיים. הערב הבנתי שמדובר בפרוייקט שהוא חשוב ובהחלט בר ביצוע גם מהפן הכלכלי. אני מודה מקרב לב לכל המארגנים"
ממרכז הרפואי הדסה וממכון פוע"ה נמסר שהם מרוצים מההיענות הגבוהה של המשתתפות ומהתעניינות בהליך הקפאת ביציות שעתיד להביא למהפכה בתחום הפוריות. במכון פוע"ה מדווחים ומברכים על מספר הפניות הישירות שגדל פי שלוש בעקבות החשיפה לנושא. "אנחנו מדברים על זינוק משמעותי בכמות הפניות. אין ספק שהעלאת מודעות בקרב הרווקות היא זו שהביאה להחלטה לפנות ולברר על ההליך"- מדווח הרב שגב, יועץ ופוסק במכון.
מרכז רפואי הדסה ומכון פוע"ה מודים לכל משתתפי ומארגני האירוע ומברכים את הרווקות במציאת זיווגן בקרוב ובנחת.

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן