האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחרי לידה תקינה ו2 הפלות מוקדמות, מה נדרש לעשות?

ב"ה כשנה לאחר החתונה נולדה בתנו אחרי הריון תקין בלידה רגילה. כשהייתה בת 10 חודשים הגיע הריון שני שהפסיק בשבוע 9 (א"ס ללא דופק, גרידה בשבוע 13) ואחרי 4 חודשים – הריון נוסף שנפל בשבוע 6.
בינתיים אין חדש כבר כמה חודשים. המליצו לי על בדיקת קרישיות ובדיקת דם ובכל פעם היו תקלות במערכת שמנעו מזה לצאת לפועל. (בריאה בד"כ ובמשקל תקין, אין לי סימנים נוספים לבעית קרישיות). אני נוטלת חומצה פולית וויטמין C וברזל בקביעות. אציין שאני מניקה עדיין (הורדתי מינון) ומאוד מתקשה להפסיק. תוהה אם יש קשר בין הדברים, ומה עלי לעשות כהשתדלות להריון תקין. תודה רבה!

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, ראשית צר לי לשמוע הריון שלא צלח וברצף. בעיקרון, אי קליטת הריון או אובדני הריון בשלבים אלו פעמיים אינם בהכרח מבשרים על הבאות, והתחלת בירור של אובדני הריון (לפני שבוע 10) נעשה עם 3 הפלות. הסבירות כי שאלת מנגנון הקרישה קשור לכך, ככל הנראה קטנה ופחות סביר כי תסביר זאת, ויש דבירם אחרים שיותר יכולים להיות מתאימים (כגון בירור של קריוטיפ, שבדרכ יאושר רק אחרי 3 הפלות ולא אחרי 2 בשלבים אלו). מעבר לכך יש עוד דברים שיש מקום לבחון ולראות אם רלוונטי (מבנה חלל הרחם ועוד). אני מציע ליצור עימנו קשר למכון פועה ולדבר עם אחד הרבנים ונוכל להנחות ולהרגיע ולכוון בעה. בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן