האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אמצעי מניעה לאחר לידה

שלום וברכה,
אני כחודשיים לאחר לידה, מעוניינת למנוע הריון בתקופה של לפחות חצי שנה מהלידה, כעת אני מניקה רוב הזמן, ונותנת מידי פעם תמ"ל לתינוק. יתכן מאד שכאשר תסתיים חופשת הלידה, אז גם אסיים להניק פחות או יותר.
שאלתי היא, איזה אמצעי מניעה מומלץ בשלב הזה שאני עוד מניקה, ומה לאחר מכן כשאפסיק להניק? איזה אפשרויות לא פולשניות וכמה שפחות מורכבות מבחינת דימומים?
תודה רבה.
(אציין כי לאחר הלידה הקודמת שלי הפסקתי להניק בערך 3.5 – 4 חודשים לאחר הלידה כאשר חזרתי לעבודה. ואז היה לי וסת בערך לאחר שבועיים, ולא לקחתי אמצעי מניעה וב"ה נכנסתי להריון, כך שהלידה הנוכחית היתה קרובה מאד לקודמת. ב"ה היה לי מורכב מאד. ואני מעוניינת לקחת אמצעי מניעה ע"מ לצבור כוח בעז"ה לפעם הבאה שה' יזכה אותנו, אם לא זאת, לא הייתי לוקחת אמצעים כאלו, אני רוצה כמה שפחות התערבות ומניעה חיצונית)
תודה רבה

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, מזל טוב ושפע ברכה. כיוון שההנקה לא מוגדרת כמלאה בשל נתינת תחליפי החלב, הרי שלא אוכל להציע את הפתרון של VCF (קוטלי זרע) ולא אוכל לומר כי אלו נותנים הגנה מלאה ומספקת אף בשלב זה. אפשרי כמובן לפרק הזמן לקחת גלולות פרוגסטרון, אני מציע להתחיל אותם לפחות שבועיים אחרי הטבילה ולא קודם. ועד להתחלה אכן לעשות שימוש בVCF. בשורות טובות אודי רט ר במשיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן