האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אסטרופם לדחיית ביוץ

שאלה בנושא טהרת המשפחה

שלום, המחזור שלי הוא כל 28 ימים, לעיתים נדירות כל 26 יום, האם יתכן שהביוץ יוצא לי 16 ימים לפני המחזור? אני מזהה ביוץ לפי דייזי ולפי תחושות בגוף המאפיינות את הביוץ וכן לפי הפרשה ייחודית לביוץ, ולפי כל הסימנים הללו אני רואה שהביוץ יוצא 16 יום לפני המחזור, זאת אומרת לפני הטבילה, כך כבר כמה חודשים ואני לא מצליחה להיכנס להריון. הרופאה נתנה לי אסטרופם לדחיית הביוץ 2 כדורים ביום מהיום השלישי למחזור למשך שבוע. האם הרב ממליץ על משהו נוסף שיכול לעזור?

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

הביוץ עצמו מתרחש בטווח הזמן בין 12 ל 16 יום לפני הווסת הבאה, ויחד עם זאת, איתור הביוץ באופן מקצועי צריך להיות על ידי מעקב זקיקים בו רואים את גדילת זקיקים ויכולים לראות מתי קורה הביוץ אופן מדוייק ולא רק בהערכה מספרית ובערך, אפשרת אחרת היא על ידי מעקב של בדיקת דם לעלית הורמון ה LH.

במחזור של 28 יום (לא ציינת מתי את עושה הפסק טהרה באיזה יום לדמום) אם הדימום הוא סביב 5-7 ימים, הסבירות לפספוס קטן ביותר, ולכן מתן טיפול תרופתי מבלי לבדוק באופן מהימן ומקצועי אינו נכון בעיני ועלול לזהם את היכולת לאתר אם בכלל יש בעיה.

ואם המחזורים במרבית הפעמים בתדירות תקינה ויש מחזור אחד בו הוא מוקדם, לא נכון לגזור מכך על יתר הזמנים.

צריך לדעת כי פרק זמן של כמה חודשים בהם אינך נקלטת אינו עדות לכך שיש בעיה. והתערבות מוקדמת מבלי בירור מהימן ומקצועי עלולה להיות לרועץ.

ולכן, אני ממליץ על עבודה סדורה ומקצועית, לבחון כמובן את גילך ואם יש כבר ילדים, האם נעשה פרופיל הורמנלי ועוד פרטים, דרך זו מעט יותר ארוכה אבל בהחלט יכולה להתברר כקצרה יותר בכך שתאפשר מענה מרגיע, נכון ומדוייק הן במישור המקצועי והן במישור ההלכתי.

מצרף תשובה ערוכה בנושא איתור מועד הביוץ ודרכי התערבות ברמות השונות.

בשורות טובות ובהצלחה רבה

אודי רט

רב יועץ ופוסק מכון פועה וקדושת החיים

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן