האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדיקת זרע לגבר

שלום וברכה,
אנו נשואים מזה כשנה וחודש, ומאז החתונה מנסים להיכנס להיריון. בחודשים הראשונים לאחר החתונה לא הצלחנו להגיע לקיום יחסים מלאים, ולאחר כשמונה חודשים הצלחנו רק בשלב מאוחר יחסית בחודש. במקביל תקופת ההרחקות הייתה ארוכה מהרגיל, כיוון שיצא הפסק טהור רק ביום השמיני לנידה. מזה כחודשיים אנו מצליחים לקיים יחסים ותקופת ההרחקות היא המינימלית ביותר (יש הפסק טהור כבר ביום החמישי לנידה).
לאחרונה פנינו לרופאת נשים כדי לברר מה הסיבה לאי ההיריון , והיא הציעה לאשתי לבצע בדיקות דם הורמונליות ובדיקות זקיקים במהלך החודש ולי בדיקת זרע.
האם לדעתכם נכון לבצע בדיקה כזו בשלב זה? אם כן, כיצד.

תודה רבה!

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, ישר כוח על הפניה ואף שאני מבין כי עברתם דרך לא קצרה טוב ומשמח לשמוע כי הדברים אכן הגיעו לישורת הנכונה. באופן פשוט נכון לעשות בירור לפיריון רק כאשר זוג מנסה להרות שנה, אאכ יש נורה אדומה כלשהי המעידה שיש לשקול את הדברים באופן אחר (גיל, בעיות רקע וכד). כיוון שלמעשה אתם מנסים להרות כמה חודשים בודדים, ואם אין בעית רקע כלשהי, אין הצדקה להתחלה של בירור וצריך לדעת כי בירור בשלב מוקדם עלול להיות גם לרועץ במקרים רבים. אפשרי כן לבצע בירור ראשוני של פרופי הורמנלי לשניכם  ואולי גם מעקב זקיקים (אף שאותו ברמה ראשונית ניתן לבצע על ידי מעקב ביתי), בירור למצב הזרע איני רואה לכך הצדקה הלכתית או מקצועית. יחד עם זאת, אפשרי גם ליצור עימנו קשר על מנת לוודא כי אין פרטים אחרים שלא עלו כאן. בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן