האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדיקת שקיפות עורפית וגינלית על ידי רופא

שלום.
אני בת 34, בריאה, נמצאת ב”ה בשבוע 9 להריון שמיני, כאשר ב”ה יש לנו 5 ילדים בריאים בבית עם הריונות ולידות תקינים לגמרי, ו-2 הפלות טבעיות בסביבות שבוע 7-8 להריון. אני עכשיו כ-3 חודשים אחרי גרידה של ההפלה השניה.
הרופאה שלי (ד”ר …) מאד ממליצה לעשות בדיקת שקיפות עורפית, ובפועל עשיתי אותה בחלק מההריונות בעבר. כעת ניסיתי לקבוע, אך המקום היחיד שהיה בו תור פנוי בירושלים הוא מכון תדמור, שם הבהירו לי שמדובר בבדיקה וגינלית שנעשית ע”י רופא גבר. אני משתדלת מאד (עד כמה שהדבר תלוי בי כמובן) להיבדק בדיקות פנימיות רק אצל נשים. האם עלי ללכת לתור הזה או לותר על הבדיקה בהריון זה?
תודה רבה. ישר כח על פועלכם המבורך והחשוב!

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, בשעה טובה והמשך הריון מוצלח. בדיקה זו חשובה מאוד ומומלצת וככל שהגיל עולה הדבר ודאי נכון יותר ומאפשר לנהל את ההריון ברוגע ושמחה לטובת האם ועובר. אין כל בעיה לבצע את הבדיקה אצל רופא בודאי במצב האמור, ויתרה מזו, אפשר לבקש (לא תמיד זה אפשרי ותלוי במכשיר, ברופא וגם במבנה הגוף של האשה) לבצע זאת בטנית. גם כאשר הדבר מבוצע וגינלית הרופא עפר לא יסתכל לתוך הנרתיק אלא רק יכניס את המכשיר עצמו והדבר מצידך מותר לגמרי. אני ממליץ לבצע בשלב האמור גם את בדיקת NIPT הבסיסית. בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן