האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דימום בזמן סרזט

שלום, ילדתי לפני שבעה חודשים ואני נוטלת סרזט חמישה חודשים, במשך התקופה לא סבלתי כלל מדימומים למעט בשבוע הראשון, ועכשיו כבר שבועיים וחצי ישנו דימום שאינו מפסיק ואף מתחזק. הפסקתי להניק לפני כחודשיים. הייתי אצל הרופאה והיא אמרה לי שמכוון שהפסקתי להניק כדאי לי לעבור לגלולות אחרות- ונתנה לי מרשם לגלולות seasonique (אבל לא מסיבה מיוחדת, הציעה כל מיני גלולות), ולא המליצה לי על שינוי מינונים (2 גלולות ביום).
שאלתי היא האם מומלץ לחכות שיסתדר מעצמו או לעבור לגלולות אחרות?
ובמעבר כזה, האם יש עוד דימום הסתגלות או שמעבר לגלולות משולבות אמור לפתור את בעיית הדימומים מיידית? והאם הגלולה שנתנה לי הרופאה מתאימה או שיש איזשהי המלצה לגלולה אחרת במעבר כזה?
אנחנו אסורים כבר המון זמן ולא עושה רושם שעומד להפסק.
תודה רבה.

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, הרופאה בהחלט צודקת, אין כל הצדקה לעשות כעת ניסויים עם הסרזט, הדבר נכון בפרט לאור אי ההנקה כעת, אבל גם לו היתה הנקה הייתי ממליץ לעבור כעת לגלולות משולבות ולא לעשות נסיוי ותהייה ולאבד זמן יקר בטהרה. לגבי סוג הגלולות, יש רבים בשוק, יתרנו של הסיזוניק הוא בכך שהוא נועד לשלושה חודשים, אבל גם גלולות אחרות ניתן לחבר חפיסות באישור הרופא ובכך להאריך את זמן הטהרה באופן משמעותי המעבר לגלולה משולבת צריך להיות מיידי ללא הפסקה באמצע על מנת לאפשר להגיע לטהרה בהקדם מחד וגם לא להיות במצב בו אין הגנה פעילה. בהצלחה רבה אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן