האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דימום בשבוע 6

שלום וברכה,
אני ב"ה בתחילת הריון. בתחילת שבוע 6 הלכתי לבדיקת us השק היה תקין ללא דופק. יומיים לאחר מכן התחלתי לדמם, הלכנו לבדיקה ועשו שוב us וראו שק לא תקין. הרופאה אמרו שזה נראה שהולך לכיוון של הפלה…יום למחרת רופאת משפחה אמרה לבדוק שוב ויכול להיות שטעו- שוב עשו לי us ואמרו שההריון לא מתפתח. והרופאה אמרה בבירור שזה לא ישתנה וכנראה שזה הפלה.( העובר לא גדל ב 4 ימים שעברו)
למחרת הלכנו לבית חולים כדי לבצע את ההפלה לפי מה שהרופאה היתה כ"כ בטוחה.( ורציתי להספיק כדורים לפני שבוע 7 שלא אצטרך גרידא) בקשו שאעשה שוב us וב"ה ראו הפעם דופק, אבל לא נראה שגודל כ"כ.
לפי תאריך וסת אחרונה אני בשבוע 7+1, ולפי אולטרסנד עובר מתאים לשבוע 5+ 5. בקשו ממני לחזור שוב לאולטרסנד בעוד שבוע לראות איך מתפתח.
אשמח לשמוע ממכם האם אתם מכירים מקרים כאלו שלא הסתיימו בסוף בהפלה?
אציין ששוב דיממתי לא בכמות גדולה. האם על אף שיש דופק העובר יכול שלא לגדול?
ועוד דבר שמטריד אותי, שאמרו לי בהתחלה שמדובר בעובר לא תקין, האם ח"ו יכול להיות עובר לא בריא?

תודה רבה

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, אכן במצבים אלו צריך סבלנות ולבחון את הדברים בפער זמן של שבוע ולא בפערי זמן קצרים כל כך. האמירה שלא תקין אינה אמירה של עובר לא תקין אלא אמירה שנראה כי לא התפתח ההריון. מה יהיה ההמשך איני יודע, יתכן ואכן יקלט ובעה הכל יהיה בסדר ויתכן ואכן ההריון לא באמת נקלט בצורה טובה, אבל כאמור טוב ונכון שתמיד תהיה בדיקה כפולה במצבים אלו וכן לפעול במתינות ולא באופן חריף וחד. בשורות טובות בעה אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן