האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דימום והוצאת נובה רינג

שלום,

אשתי משתמשת בנובה רינג ומחברת שתי טבעות כך שיש לה תקופה של שישה שבועות בערך. אין לה בדרך כלל כתמים. היא גילתה כתם בערך ביום שאמורה הייתה הטבעת לפוג. היא הוציאה את הטבעת בלי להסתכל עליה. השאלות שלי הן כדלהלן:

א. אני מניח שהכתם נידון ככתם רגיל. האם אמנם כן, למרות שהיא 'יודעת' שהסיבה לדימום היא כנראה התחלת דימום אמיתי? האם זה עדיין לא נחשב כהרגשה?
ב. חשבתי שבמקרה זה (לא היה זמן להיוועץ) עדיף שתעשה בדיקה פנימית מאחר שהיא ממילא חשבה שיש לה מחזור. האם אכן היה צורך בבדיקה פנימית?
ג. בבדיקה אכן היה מעט דם על העד. לדבריה בדרך כלל אחרי פוג הטבעת יש יומיים של דימומים חלשים ואז מתחיל המחזור. הנחתי שהבדיקה אוסרת מכיוון שמדובר בבדיקה פנימית למרות שגודל הדם היה קטן בהרבה מכגריס.

תודה

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, חיבור טבעות הוא דבר מצויין, ואין מניעה, אאכ ברמה האישות זה לא מצליח, לחבר אף יותר טבעות ולהרוויח יותר זמן בטהרה. א. אכן הכתם שנראה נידון ככתם ואכן היה נכון שלא להסתכל על הטבעת. ב. כאשר יש כתם ההנחיה שלנו היא שלא לבצע בדיקה פנימית. ג. כיוון שיש דם בבדיקה הרי שזה אכן מטמא אאכ יתברר שמקורו לא מהרחם, כאן אכן מסתבר שככל הנראה אכן מקורו מהרחם בשל המעבר ולכן ממילא זה אכן אסר וללא קשר לגודלו (הגודל רלוונטי רק בכתמים). במצב האמור, כיוון שאכן נאסרתם, נראה כי הנכון הוא להוציא את הטבעת ולתת לווסת סדורה לבוא (אף שאם אכן יודעים כי הכנסה מיד תייצב יש גם הגיון אכן להמשיך ולחבר אחכ טבעת אחרת כדי להרווח זמן משמעותי בטהרה). בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן