האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם טבליות לקבלת מחזור אוסרים?

שאלה בנושא אמצעי מניעה

שלום הרב, אני 7 חודשים אחרי לידה מניקה בשילוב עם מוצקים ולא קיבלתי מחזור, הרופאה הביאה לי טבליות פרוברה כדי לקבל על מנת שאני אוכל להתחיל תהליך של מניעת הריון ( הרופאה אמרה שבלי שאני מקבלת מחזור אני לא יכולה לקחת גלולות/ לשים התקן וכדו'..)
הרופאה אמרה שמרגע שלוקחים את הכדורים המחזור יכול להגיע תוך כמה ימים עד שבוע בערך.. השאלה עם עצם לקיחת הכדורים אוסרים אותנו כביכול כמו בעונות פרישה ? או אוסרים לגמרי?
אחרי קבלת המחזור היא המליצה לי לקחת גלולות מתאימות להנקה ( סרזט) האם גלולות אלו מומלצות והאם ניתן לחבר חפיסות כדי להאריך את משך הטהרה?

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

המידע שקיבלת מצער מאוד ואני רוצה להניח שיש כאן אי הבנה כלשהי, שכן אנחנו יודעים כי אין שום צורך בהתניה לקבל מחזור כדי לשים התקן או כדי להתחיל גלולות!

ואם יש חשש להריון בטרם מתחילים יש לכך פתרונות, לבדוק לפני ההכנסה שאין הריון ולבדוק שבועיים אחרי שאין הריון (התקן יוצר מניעת הריון גם 6 ימים אחורה מההכנסה), ובגלולות, לבדוק לפני שמתחילים ושלושה שבועות אחרי שלוקחים אם יש הריון, גם אם יש הריון, מספיקים את הגלולות ואין באמת חשש.

אשמח לקבל פרטים מדוייקים יותר ולהצליב את המידע (שגורם לכם לשלם מחיר אישי מיותר ולא מובן ביחס לטהרה).

גם ההמלצה לקחת גלולות פרוגסטרון בשלב זה לאחר הלידה תמוהה לגמרי, אף שהיא יותר מוכרת, שכן, גם אם את מניקה עדין, לקיחת גלולות POP (פרוגסטרון בלבד כמו סרזט וכו), יגרמו בסבירות גדולה לכתמים ודימומים, ואין באמת מניעה לקחת גלולות משולבות והסבירות לפגיעה בכמות החלב בשלב זה קטנה ביותר, וממילא היכולת לשמור על הטהרה בשלב זה תהיה גדולה בהרבה.

בקיצור, יש כאן שאלות רבות ותמיהות על היעוץ שקיבלתם, אני מציע ליצור עימנו קשר למכון פועה כדי לבחון את הדברים.

אומנם, אנחנו לא מחליפים מענה רפואי, אבל הידע הקיים במכון פועה רחב מאוד ולאחר שיח עם רופאים רבים, ואני רוצה לקוות כי יש כאן אי הבנה כלשהי במענה.

ביחס לשאלה עצמה, אם את עדין מניקה, כלל לא ברור שהכדורים אכן יגרמו להבאת ווסת ולדימום, שכן יתכן והמחזור כלל לא בשלב אפשרות לקרות ולכן לא תהיה חובת פרישה, לעומת מצב בו, אכן אין הנקה ולאחר פרק הזמן של הלקיחה, אכן לאחר 36 שעות יש לפרוש מאישות כדין פרישה סמוך לווסת.

בשורות טובות

אודי רט

רב יועץ ופוסק מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן