האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הורדת כמות בדיקות של קושי נפשי

שאלה בנושא טהרת המשפחה

שלו’ רב.
ברצוני לדעת, אם הבדיקות לשבעה נקיים לא עושות לי טוב, ומשפיעות עלי נפשית. האם יש מקום להקל, אציין שבעבר כיון שהיתה לי רגישות במקום רב הורה לי לעשות רק בדיקת הפסק ראשון ושביעי. כעת אין לי רגישות פיזית אבל התרגלתי לכך ונפשית אני לא מסוגלת,( ניסיתי. עשיתי בדיקת הפסק שיצאה נקיה, ועוד לפני שהכנסתי מוך מרוב לחץ מהצורך לשים מוך היו כתמים על התחתון וכמובן שהמוך גם הוא לא יצא נקי…) האם אפשר לוותר על מוך, ובדיקות באמצע השבעה נקיים.
בתודה

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

 

שלום וברכה,

כאשר יש היבטיים פיזיים של רגישות אנחנו בהחלט יודעים לתרגם זאת בקלות למשמעות הלכתית, וזה פשוט ומובן מאליו, ואכן יש מצבים בהם נכון להוריד מוך דחוק ואף בעת הצורך להקל בבדיקות.

יחד עם זאת, ההנחיה תהיה עפ"ר נקודתית וננחה לבחון או להבין את סיבת הרגישות ובעת הצורך גם לטפל בה כדי שלא תהיה רגישות זו, בראש ובראשונה עבור האשה ובריאות גופה.

אותו עיקרון יכול וצריך להנחות אותנו גם במישור הנפשי ולתת לו את המקום ואת המשמעות.

אבל כשם שצריך להבין במישור הפיזי מה הקושי, כך גם נכון להבין בבירור מעמיק יותר מה הכוונה קושי נפשי, מה יכול להקל עליך וכיצד מסייעים בראש ובראשונה עבורך להיות במקום טוב יותר במפגש עם הבדיקות, במפגש עם הגוף, במפגש עם ההלכה.

לאור השיח, נכון יהיה לכוון ברמה הפרקטית כאשר יש אכן מדרג בכלים הלכתיים, כאשר מוך דחוק יורד ראשון, ולאחריו אנחנו יורדים לבדיקה אחת ביום ובעת הצורך גם יכולים להוריד את כמות הבדיקות להפסק, ראשון אמצע ושביעי.

אין ספק כי מענה נכון ופרטני יאפשר את מירב הרגישות וההבנה ההדדית וקביעת מסגרות הזמן לעבודה ומרחב מאפשר ובמקביל שמירה על הטהרה באופן טוב ומיטיב.

בהצלחה רבה וברכת שמים

אודי רט

רב משיב מכון פועה

 

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן