האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכנות לטבילה לאחר לידה ומניעת היריון

שאלה בנושא אמצעי מניעה

בס"ד

שלום רב!

אני ב"ה כחודש ו3 ימים לאחר לידה שישית של בת. והתעוררו לי מס' שאלות:
א. בהנחיות השחרור מביה"ח ההמלצה הרפואית היא להמנע מיחסי אישות עד לביקורת רופא נשים כחודש וחצי לאחר הלידה. התור שלי לרופאת הנשים הוא אכן חודש וחצי לאחר הלידה. אולם אני רואה ומרגישה שהדימום כבר פסק. האם מבחינה רפואית והלכתית עלי לחכות עם הפסק הטהרה ושבעת הנקיים ו"לכוון" אותם כך שהטבילה תצא בערב שלאחר בדיקת הרופאה או שניתן לטבול ולהיות יחד לפני הבדיקה הרפואית?
ב. בד"כ בביקור שלאחר הלידה הרופאה רוצה לקחת משטח מצוואר הרחם- פא"פ. האם בדיקה זו אוסרת? אם כן, מתי מומלץ לבצע אותה? מה עלי לשאול ולבדוק עם הרופאה ע"מ לבצע בדיקה זו בלי להיאסר?
ג. השתתפתי בהרצאה של רב ממכון פועה על אמצעי מניעה בזום והוא הציג מחקר שבו נאמר שע"מ למנוע דימומים אוסרים בגלולות של הנקה, יש להוסיף לגלולות אלו פרימולט נור. האם אין זה עומס של הורמונים כימיים על מערכת הגוף?

תודה רבה על המענה ועל מפעלכם החשוב!

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, מזל טוב ושפע ברכה. א. אין מניעה לטבול בטרם ביקור רופא ואין כל מניעה להיות ביחד, כמובן בעדינות המתבקשת תמיד ובפרט לאחר הלידה. ב. בדיקת פאפ אינה מטמאת ואין מניעה לבצעה (ואף חשוב לעשות כן) ג. הוספת הגלולה רק כאשר יש בעיה, ההמלצה הבסיסית שלנו ומועד התהחלה בתשובה המפורטת כאן בשורות טובות אודי רט ר במשיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן