האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסרת שיער לגברים

שאלה בנושא אישות וצניעות

שלום,
אשתי מבקשת ממני לעשות הסרת שיער בכל הגוף למען חיי אישות יותר נקיים ויותר מהנים עבורנו. לי אין בעיה עם זה ואף אשמח לשתף פעולה כי השיער מפריע גם לי. שאלתי היא האם מותר להסיר שיער בכל הגוף? האם צריך להקפיד שלא להסיר בתער?

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

ראשית מחילה על העיכוב במענה. מקצת שאלות התעכבו בשל עומס וצורך לבחון את הדברים לעומקם.

באופן פשוט הסרת שיער לגברים, במקומות שבהם נשים נהגו בכך להסיר בהרי שזה תחת איסור לא ילבש גבר שמלת אשה.

ולגבי הסרת שיער יש גם התייחסות מפורשת לכך.

שאלת התער, אינה השאלה במקום שאינו פאות הזקן (ואלו חמש מקומות בפאות הפנים) אבל עצם הסרת השיער מהווה אכן בעיה ואינה פשוטה.

אומנם, מה שהמציאות הפכה להיות כדבר שהוא נורמלי אצל גברים (או לחילופין במצב ההפוך אצל נשים, דבר שגברים עשו אותו) הרי שזה אכן יוצא מגדר לא ילבד.

באחרונים אנחנו מוצאים תשובה העוסקת במצב בו יש צורך להסיר שיער מבחינה רפואית - ואז פשוט כי הדבר יהא מותר שכן הצורך הוא לא לדמות לנשים אלא לבצע פעולה שתקל על סבל.

או אדם הסובל מריבוי שיער ויוצר לו אי נעימות.

מציאות של הסרת שיער באופן שבו נשים מסירות שיער, הוא הדמות ממש לנשים ולדרכיהן, ולכן, לכתחילה ודאי אינו נכון.

אומנם, יש פתח, וצריך לשקול בפלס אם נכון לעשות בו שימוש, כיוון שבעולם המערבי היום, אכן תופעת הסרת שיער אצל גברים, הפכה להיות דבר נפוץ, אזי, יש מקום שגדרי לא ילבש לא יחולו על דבר זה, וכך מובאת גם תשובה של הרב יצחק יוסף שפתחה פתח להיתר.

ולכן, נראה כי צריך לשקול באופן פרטני, המציאות הפשוטה, כי אכן יש להורות לכתחילה שאין לעשות זאת, שכן יש בכך הדמות למעשי הנשים, אבל אם הדבר פוגם או יוצר הפרעה ברמה האישית והזוגית, ואין פתרון אחר יצירתי לדבר, נראה כי יש פתח אכן להיתר.

בשורות טובות

אודי רט

רב יועץ ופוסק מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן