האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפסק טהרה ללא הצלחה

בס"ד

שלום הרב,
קודם כל, תודה רבה על עבודת הקודש.
אני חצי שנה אחרי לידה, לוקחת סרזט למרות שהפסקתי להניק כבר לפני חודשיים.
כבר 11 ימים שאני מנסה כל יום לעשות בדיקת הפסק טהרה אך ללא הצלחה. כל הבדיקות יוצאות עם כתמים חומים כהים, ובנוסף לעיתים גם עם כתמים אדומים ממש. בוודאי שלא מדובר במחזור שכן לפי מס' הימים זה לא הגיוני… אני חושבת שהכתמים החומים הם תוצאה של הכדורים ואילו הכתמים האדומים לעניות דעתי זה תוצאה של פצע פנימי שכן הם יוצאים תמיד במקום ממוקד ואני מרגישה מעט שורף בעת הבדיקה בדיוק באותו מקום. אציין שהכתמים החומים כהים מאוד ולא נראים רק בבדיקות אלא גם על התחתון כהפרשות.
מה עליי לעשות במצב זה? איך אוכל לוודא שזה באמת פצע? האם אני חייבת ללכת לבודקת טהרה ואין אפשרות אחרת?
אני מודעת לעובדה שעליי להחליף כדורים אך מכיוון שהתורים לרופא מאוד ארוכים לא אוכל לעשות זאת בימים הקרובים ואני חוששת שעד שאצליח לעשות הפסק טהרה כבר אקבל שוב מחזור.
(שמעתי שהעלאה במינון הסרזט יכולה לסייע בהעלמת הכתמים, יש לכך ביסוס?)

תודה רבה!

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, א. מראות חומים - יש לקחת למורה הוראה, איני יכול לתת מענה לצבע באופן זה. ב. מראות אדומים - הדרך לבירור היא אכן עי בודקת טהרה, אבל אם תצלחי את הצבע החום מבחינה הלכתית, יתכן והקלה בכמות הבדיקות תוכל לסייע בבירור הדברים והכוונה. ג. אכן שינוי גלולות זה הפתרון, נסי להגיע לרופא אחר או רופא משפחה אליהם התורים זמינים יותר. ד. הכפלת מינון עובדת במקרים רבים, אלא שאישור הכפלה אינו בסמכותי בהצלחה רבה אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן