האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיסון ילדים לקורונה

בעוד עיקר חיסוני הילדות הן כדי למנוע מחלה קשה בילדים עצמם
כאן החיסון המיועד , מטרתו היא ליצור חיסון עדר לאוכלוסיה יותר מאשר לילדים עצמם

א. הנזק/הסיכון לילדים בריאים מנגיף הקורונה הוא נמוך מאד וכשלעצמו לא מצדיק את חיסונם מבחינה זו- הן מקרי תמותה בילדים בריאים וכמות הסיבוכים הינה ככל הנראה קטנה מאד
ב. השפעות חיסונים/תרופות בעיקר כאלו המאושרות בילדים בדרך כלל נמדדות לאורך תקופת זמן ארוכה ומבט מעמיק וכאן מדובר באישור דחוף

בעצם מדובר בטיפול לבריא בכדי להגן על החולה
האם במקרה כזה יש חובה/ מצווה/ מותר /איסור לחסן את הילד. והאם יש להתחשב ברצונו במידה ומעל גיל מסוים

אשמח לתשובה ומקורות רלוונטים לעיון ולהעמקה

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, מטרות החיסונים באופן כללי הן שתיים, האחת, כמובן להגן על האדם עצמו צעיר או מבוגר. והשניה, להגן על כללי האוכלוסייה, במקום בו חיים, בארץ, ובעולם כולו, ולבער מגיפות ומחלות מהעולם, כפי שכבר קרו במחלות רבות ושונות לאורך ההיסטוריה של החיסונים במאתיים השנים האחרונות. הגנה זו נועדה בעיקר עבור אלו שהחיסון לא יהיה אפקטיבי עבורם אף שהתחסנו (בחיסון האמור מידת ההגנה של הוריאנטים האמורים היא כ 95 אחוז שאלו נתונים מצויינים ביחס למידת ההגנה של החיסונים, ואנשי מקצוע בתחילת דרך לא ציפו למידת הצלחה כפי האמור והיו מוכנים לקבל אחוזי הגנה אף נמוכים יותר כהצלחה) או עבור אלו שלא יכלו להתחסן מסיבות כאלה ואחרות. האם יהיה נכון לחסן ילדים, באופן פשוט התשובה היא כן, כמובן, אנחנו נמתין לאישורים מסודרים של משרד הבריאות והאיגודים המקצועיים בארץ ובעולם, לאישורי ה FDA ובהחלט ניתן לראות כי דרך העבודה אינה בחפזה, אלא במתינות, תוך בחינה של הקיים, הבנת המנגנונים שאינם חדשים, ובפרט כי קבוצת הגיל בה עסוקים כעת היא 12-16, והחשיבות לכך רבה. האמירה כי החסונים אושרו באישורים דחופים היא בעיקר נעשית בדמגוגיה ומתוך ניסיון להחליש, וכבר הסבירו אנשי המקצוע לא פעם ולא פעמיים, כי לא היו כאן קיצורי דרכים מהותיים אלא בעיקר קיצורי דרך ויצירת חפיפה בשלבים בלי להקל ראש בבטיחות. ולא רק זאת, ניתן לראות בעיננו, כי מיליונים רבים כבר חוסנו בעולם, חיסונים שהיו בהם סימני שאלה ולו מועטים, הופסקו וצומצמו, וחיסונים בטוחים, ממשיכים ביתר שאת, ולא רק זאת מאפשרים לנו לחזור לשגרת חיים. לצערי טרם ראיתי את אלו שקראו שלא להתחסן, מתנצלים בפני הציבור, מתנצלים ומכים על חטא על אובדן חיי אדם. הימנעות מחיסון רחב, כמו כמיליון איש שיכולים להתחסן במדינה ישראל ולא התחסנו, או חיסון ילדים כאשר הדבר יתאפשר, עלול להיות הגורם לכך שהוירוס ימשיך להיות נוכח ויותר מכך לעבור שינויים שחלקם עלולים להיות שוב מסוכנים יותר ומחוללי פגיעה רחבה. אחזור על אשר כתבתי פעמים רבות, מההיבט התורני והדתי, מצווים אנחנו בציווי של "ורפא ירפא", משמעותו של הציווי הוא לפעול על פי חוות דעת המקצועית והרפואית, השקולה, האחראית המאוזנת וכפי שאנחנו עושים בשאלות הרות גורל אחרות, בדיני יום הכיפור, בדיני שבת ועוד. במכון פוע"ה בתחומים בהם אנחנו עוסקים תדיר, אנחנו בהחלט בוחנים את הדברים עם חוות דעת נוספת, בחשיבה רחבה ובהתייעצות מתמדת, בוחרים שלא לתת מקום לקונספירציות ויותר מכך לאמירות המחלישות את הציבור, ובסוף גובות חיים יקרים, איננו באים בדברינו להחליף את המערכת הרפואית, איננו חוקרים, אבל בהחלט יכולים להיות שותפים בלקיחת האחריות הציבורית מתוך עולמה של תורה. ולכן, כאשר המערכות יאשרו את האפשרות לקבל את החיסון בבטיחות ובאחריות, יהיה נכון להתחסן ובאופן אישי אגש לחסן את ילדי בשמחה ובהכרת תודה לקב"ה שחלק מחכמתו לבשר ודם ונתן בידינו את חכמת הרפואה להיטיב ולרפא, להוסיף חיים וטוב בעולם, מתוך אחריות אישית, מתוך ערבות הדדית ומתוך רצון כי כולנו נחזור את שגרת החיים בכל ההיבטים. בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה  

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן