האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיסון קורונה- שבוע 31

שלום וברכה,
לצערי לא התאפשר לי להתחבר לפגישת זום בנושא אבל קראתי בעיון את הסיכומים של הפגישה.
אני מבינה שההמלצה היא להתחסן גם בהריון.
אני בשבוע 31 ב"ה ואשמח לשאול מספר שאלות לגבי זה-
1. האם החיסון יעיל גם על המוטציה הבריטית? (מבינה שעיקר החשש בהריון זה מפני המוטיציה)
2. האם מומלץ לחכות ללידה ולהישמר מחשיפה עד כמה שאפשר בשבוע כזה או בכל אופן להתחסן על אף שההריון מתקדם?
3. האם ההמלצה לחיסון קשורה לכמות החשיפה שלי? איני מורה/ צוות רפואי. אני מטפלת רגשית ונפגשת באופן פרטני או קבוצה קטנה ומצומצמת, בישיבה במרחק ועם מסכות.
4. האם נבדקו ההשלכות של נשים הרות שהתחסנו גם אחרי המנה השניה של החיסון? מומלץ להמתין מעט שיהיו יותר נתונים או שההמלצה חד משמעית להתחסן בהקדם?

אשמח אם ניתן יהיה לענות על שאלותי.
מודה לכם על הזכות ומתפללת לבריאות ,ברכה והצלחה לכל עמ"י.
תודה רבה

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, ראשית לידה קלה ובעיתה. אפתח בכך שהסיכומים שעברו בכל מקום לא יצאו מאיתנו ולכן איני יכול לדעת את רמת הדיוק המופיעה בהם, ובשל כך גם יצא נייר עמדה (קישור לנייר העמדה והרצאת זום המלאה) מסודר מטעמנו ובו עמדתנו המדוייקת לאחר בקרה פנימית הנסמכת על האיגודים המקצועיים ומשרד הבריאות. א. ככל הנראה ההבנה כעת היא החיסון יעיל באותה מידה גם למוטציה הבריטית (הדברים נכתבים בשעה זו אחרי עדכון מגורם בכיר בתחום המחקר ועליו נסמכים). ב. להיפך, מומלץ להתחסן ולא לחכות, ההבנה כעת היא כי הדבקות בשלבים אלו יכולה בשילוב עם ההריון יכולה ליצור את החשיפה הפחות רצויה להריון ולאשה. ג. כן ולא, ברור שאם יש פחות חשיפה, יש פחות חשש, אבל מאידך ההבנה של האיגודים המצקועיים (בארץ ובארה"ב) כי מנגנון החיסון בטוח ואינו מהווה חשש לעובר, מלמד כי המסקנה היא בהחלט לעודד להתחסן שכן קשה מאוד לומר שלא תהיה חשיפה כלל (בעל/ ילדים, אנשים הבאים אליך לטיפול  וכו) כך שקשה לומר שאדם יהיה מבודד לגמרי. ד. לא נכון להמתין אלא להיפך להקדים כעת ולבצע את החיסון, גם כמות התופעות לוואי המקומיות אחרי המנה השניה, בהחלט סבירות ומול החששות האחרים, המסקנה כעת היא כי נכון להתחסן ולא לחכות. לידה קלה ובעיתה בבריאות ושמחה אודי רט רב משיב מכון פועה  

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן