האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חששות לאחר טבילה

לוקח לי הרבה זמן להתארגן לטבילה, לחץ רב וחששות, לפני יומיים טבלתי ומאז אני עם הרבה ספקות, כבר הספקנו להתקשר לרב ואז עולים ספקות חדשים, קילוף עור שאולי התקפל ונראה לאחר הטבילה, חשש יום לאחר הטבילה שאולי כשהסרתי את הגומיה מהשיער שמתי אותה על היד בטעות וכך בעת הטבילה היא הייתה עלי ולא אני והבלנית שמנו לב, זאת מכיוון שלאחר הטבילה לא מצאתי את הגומיה ואני לא זוכרת איך אספתי את השיער ועוד. .. העיניין מאוד מקשה, גורם לחצים ומתחים, אני כבר יומיים בתחושה שהטבילה לא תקינה, מה ניתן לעשות?
הטבילה לוקחת הרבה אנרגיות ותמיד בחשש שאאלץ לחזור ולטבול כי הפעם הראשונה מורכבת מספיק, האם הטבילה כשרה? האם יש דרך להפחית את הלחץ?

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, ישר כוח על הפניה. הכרה בקושי שנוצר היא תחילת הדרך להגעה בע"ה למקום טוב ובריא בעה. אתחיל מאמירת בסיס שאני מבקש שתלווה אותך במהלך הדרך, שמירת טהרת המשפחה ובכלל זה מהלך הטבילה יכולה וצריכה להיות בשמחה ורוגע, ואפשרי שקיום מצווה יהיה באופן המלא והשלם שלה. המציאות אותה את מתארת של הלחץ והקושי, של הטלת ספק בתשובות שאתם מקבלים ומחשבות החוזרות על עצמם והטלת ספק במה אכן היה במציאות היא מציאות מוכרת המצריכה מענה מקצועי מתוך עולם הנפש, ויש לכך כלים טובים ומצויינים על מנת להגיע למקום טוב, בצד הדרכה הלכתית (אבל לא רק). האם נקודות לחץ אלו או דומות להם פוגשות אותך במקומות נוספים, כיצד את מתמודדות עם קשיים אלו ומה הכלים שנוצרו כדי לתת מענה? אני מציע ליצור עימי קשר למכון פועה, לאחר שמיעת הדברים באופן מלא יותר נוכל להפנות להמשך קבלת מענה בעה באופן שיאפשר להגיע אל הטבילה ולעבור אותה בשמחה וברוגע. בהצלחה רבה ושפע ברכה עד בלי די אודי רט רב משיב מכון פועה  

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן