האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טבילה ושחלות פוליציסטיות

שאלה בנושא טהרת המשפחה

שלום,
לאשתי אבחנו שחלות פוליציסטיות והרופא נשים נתן לה כדורים שיש לקחת אותם ביום השלישי למחזור למשך חמישה ימים, כאשר עשרה ימים אחרי נטילת הכדורים היא תבייץ (17 ימים מתחילת המחזור).
המחזור שלה ארווך ולפעמים מגיע אפילו לשמונה ימים, והרופא המליץ לנו לבקש אישור מרב על מנת לטבול לפני סיום השבעה נקיים.
אנחנו לא יודעים האם הביוץ מתחיל או מסתיים לאחר ה-17 ימים, ואנחנו יודעים שביוץ אורך שלושה ימים כך שיש פה חשש שנפספס את הביוץ.
מה ניתן לעשות במסגרת ההלכה?

תודה

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, טבילה יכולה להיות רק בתום שבעה ימים נקיים, ולא קודם. אמירת הרופא בעייתית, לא נכונה וגם לא מכבדת את עולמם של הזוג, ויתרה מזו מעלה האם הוא אכן מודע לפתרונות קיימים בנושא זה. אם יש דרך לדעת מתי הביוץ קורה - בוודאי, וכאשר ניתן טיפול לטובת ביוץ, ברמה המקצועית, אם רוצים לדעת אם הטיפול היה טוב ויעיל, הרי שלא רק הריון הוא העדות לכך, אלא בדיקה לראות את התוצאות, ובדיקה זו נעשית על ידי מעקב זקיקים, שיראה מה עשה הטיפול והאם אכן היה מוצלח או לאו, וגם בדרך זו יודעים מתי הביוץ קורה. מחזור של שמונה ימים הוא ארוך, ובפני עצמו מצריך הבנה מדוע המחזור ארוך, האם מדובר על דימום כל השמנה ימים או שזהו כתמים בסוף ואפשרי להתחיל את הספירה של הנקיים עוד קודם? במקרים רבים, זוגות מחכים עד שיהא נקי לגמרי בעוד שכבר קודם אפשר להתחיל לספור במידה ויש גוונים שאינם אדומים (כמבן שיש לשאול על מראות אלו ולא לפסוק לבד במצב שיש ספק כלשהו). הביוץ עצמו לא אורך שלושה ימים אלא כ 12-24 שעות (אולי הכוונה כי זרע שיגיע לפני כן במהלך שלושת הימים הוא בעל יכולת להפרות, אבל חלון הביוץ עצמו אינו כפי האמור). ולכן, ראשית יש לדעת כי אין מצב במצאות כעין זו שאין לה פתרון, המשלב בין עולם הרפואה המקצועי להין ההלכה. יש לפעול אופן מקצועי ולבחון מה עושה הטיפול ולפי זה לבחון מה הפתרונות הנצרכים. אני מציע מעבר לכך ליצור עימנו קשר למכון פועה ולדבר עם אחד הרבנים המשיבים, ונשמח לסייע 026515050 בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן