האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טבילה לאחר גרידה

שולם וברכה,

לצערנו ביום שני האחרון אישתי נאלצה לבצע גרידה לאחר שהתברר שלעובר אין דופק. הגרידה הייתה בשבוע 11 בעוד העובר בבדיקת האלוטרסאונד היה בגדול של 8 שבועות+ 3 ימים. מין העובר כמובן עדין לא היה ידוע. יש לי 3 שאלות בהקשר זה:
1. האם העובר אכן נחשב חי ולכן מספק יש לספור שבועיים עד הטבילה?
2. ממתי יש לספור את השבועיים אם למעשה עקב דימומים קטנים פרשנו מיחסי אישות כבר ביום שישי (למעשה פרשנו כבר לפני שישי אבל זה היה מקרי ולא בגלל הדימומים) כלומר פרשנו 4 ימים לפני הגרידה. האם בחשבון השבועיים האלה ניתן לספור ימים אלה? בהנחה שהדימום כבר נגמר, האם ניתן לספור ימים אלה בחשבון חמשת ימי הדימום שלפני ספירת שבעה נקיים?
3. כאשר כבר נגיע בעז"ה להפסק טהרה, האם ניתן עקב רגישות המקום לבצע רק בדיקה אחת ביום (או אולי אפילו ראשון, רביעי ושביעי), כמו כן האם ניתן לוותר על מוך דחוק?

תודה רבה

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, ראשית צר לי לשמוע על הריון שלא צלח ואני מאחל כי במהרה תפקדו בזרע של קיימא בבריאות ושמחה. כיוון שגילו של העובר לפי דבריכם היה מעבר ל 8 שבועות, הרי שיש כאן גדר של ריקום איברים, וממילא יש לחוש לדין לידה ואת תהליך הטהרה ניתן לבצע רק אחרי שבוע ולמעשה לטבול רק אחרי שיעברו שבועיים מהגרידא. במצב האמור יש לחשב את השבועיים מהגרידא ולא מהכתמים לפני כן, שכן זו שעת ההפלה (אף שמצד דיני נידה היה ניתן לספור את החמישה ימים מזמן הכתמים בעת שפרשתם מאישות). אם אכן תהיה רגישות במקום ניתן בשלב ראשון לבצע הפסק ללא מוך ובדיקה אחת ביום, ואם יש צורך מעבר לכך לחזור ולשאול. בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן