האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טהרה לאחר לידה

שאלה בנושא טהרת המשפחה

שלום רב,
אני שבועיים אחרי לידה ראשונה
ברצוני לדעת באיזה שלב עליי לבצע בדיקת טהרה לאחר סיום הדימום
כיצד אני יודעת מתי מסתיים הדימום של הלידה ומדובר בהופעת וסת?
תודה מראש,

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

מזל טוב ושפע ברכה עד בלי די.

פרק הזמן הנורמלי לדימום לאחר הלידה הוא בין כחודש לחודשיים, אומנם יש מקרים שבהם הדימום נגמר מהר יותר, אבל אלו יחסית החריגים.

ולכן, כאשר נגמר הדימום ניתן לבצע הפסק טהרה ולהתחיל ספירת שבעה נקיים וכמובן טבילה בסופן.

אמירה כי אפשר להתחיל ספירה בתום שבועיים מבלי שפסק הדימום, או אמירה כי הדימום נמשך זמן קצוב עד שבועיים ומעבר לכך אין זה דימום, אינו תואם את העולם הרפואי ואינו תואם את העולם ההלכתי מפסיקת הגמרא ועד לפסיקת השולחן ערוך.

הגמרא אומרת כי במקרים רבים נשים יולדות בזוב, כלומר, טומאת הלידה במרבית (כמעט מוחלט של המקרים) היא כוללת בתוכה גם טומאת נידה, ולכן, מצב בו אשה עושה התחלת נקיים בלי שעדין נקי, או באופן אינו אכן מעיד כי המקום נקי (ואף שיש אפשרות כאמור לקמן להקל בבדיקות בעת הצורך, נשים רבות מרגישות טוב ויכולות לבצע בדיקות באופן פשוט ותקין גם אם לא את כולן), הרי שהן עשויות להכשל או לא יותר מכך באיסור כרת ממש.

סדר הטהרה הוא ככל אשה לקראת טהרתה, וכמובן, באופן טבעי אם יש קושי או רגישות יש גם מקום לקבל הנחיה לגבי כמות הבדיקות שיש להוריד כדי לאפשר טהרה ללא קושי.

לגבי השאלה מתי מסתיים הדימום שלאחר הלידה ומתי הוא דימום ווסתי, זה אישי ומשתנה, נשים רבות לא יראו דמום ווסתי זמן רב לאחר הלידה, ואחרות אכן יחסית במהירות, ובדרכ יהיה ניתן לזהות זאת עי הפסקה בדימום ודימום שמופיע מחדש באופן דימום ווסתי, אבל בהחלט גם יתכן מצב בו נראה כי נגמר דימום אבל הוא שב וחוזר כדימום רחמי לכל דבר (וכמובן גם מעכב את הטהרה) והוא גם נורמלי וטבעי לאחר הלידה (וכל זאת מבלי להתערבות של גלולות בטרם טהרה).

בשורות טובות ובשעה טובה

אודי רט

רב יועץ ופוסק מכון פועה

 

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן