האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כריתת אשך לרווק

שאלה בנושא בדיקות זרע ווריקוצל

חיפשתי לכל רוחב האינטרנט ולא הצלחתי למצוא תשובה.
לאחרונה אני חושד לגידול באשך. ניסיתי לחפש איך עושים בדיקה ובקושי היו לי תשובות. בקיצור עד כמה שאני מבין, הבדיקה כוללת (לפי סדר נצרך): בדיקה ידנית, אולטרה סאונד, ולאחר מכן כריתת אשך כדי לוודא שלא היה סרטן ואם כן לטפל בהתאם.
השאלה היא לגבי הכריתה שנראה שהיא כמעט בלתי נמנעת, נראה שמציעים להקפיא זרע לפני הניתוח כיוון שלפעמים נגררת עקרות לניתוח. לא מצאתי שום תשובה להקפאת זרע לרווק, בעוד שאצל נשואים יש פתרונות לאסוף את הזרע.

מה עושים הלכתית בכל הסיפור הזה? האם מותר לכרות אשך לשם בדיקה? האם מותר להשתיל תותב? איך והאם מקפיאים זרע (לרווקים)? מה לגבי צניעות במהלך התהליך האם יש משהו שצריך להקפיד עליו או שעקב שכולו רפואי יש מקום להקל?

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

ראשית רפואה שלמה. במכון פועה אנחנו עוסקים בשאלות אלו באופן תדיר עם הכוונה הן לשאלות ההלכתיות רפואיות והן לשאלת שמירת הפוריות.

כריתת אשך תקרה רק אם אכן בביופסיה יזהו שיש גידול ממאיר, ולא כהליך אוטומטי, ביופסיה מצד עצמה אינה כריתה כמובן והיא דגימה של התאים של החלק שבו יש גידול וחשוב בגידול שאינו תקין ואותו יבדקו.

יש דרך איך להדריך לבצע בדיקות זרע והקפאה במצבים אלו גם לרווק, ויש אפשרות לעשות זאת עם הרדמה מלאה (קל יותר הלכתית, אבל פחות רצוי רפואית ומסיבות נוספות) ואפשר להעזר במכשיר שפועל בגרמא על עצם ההוצאה על ידי מכשיר PVS.

מבחינה צניעותית איני רואה כאן חשש וודאי שצריך לבצע הליכים אלו שכן אם לא יהיה טיפול הדבר עלול להיות כרוך בסכנת חיים.

מציע ליצור עימנו קשר וננחה באופן מלא, 026515050 אפשר לדבר עם כל אחד מהרבנים המשיבים.

מדגיש כי כל הליך של פוריות מצריך פיקוח הלכתי כדי למנוע טעויות אנוש ושמירה מיוחדת.

בשורות טובות ורפואה שלמה ומלאה ותחל שנה וברכותיה

אודי רט

רב יועץ ופוסק מכון פועה וקדושת החיים

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן