האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיומה ברחם והריון

שלום!
אני בת 33 + 2 ילדים קטנים. לפני כארבעה חודשים התגלתה אצלי מיומה ברחם בגודל של 4 ס"מ. קראתי המון חומר בנושא זה וגם התייעצתי עם הרופא לגבי הריון. הרופא פרס בפניי את כל הבעיות שאני עלולה להיתקל בהן בזמן הריון (הפלה, צירים מוקדמים, גידול משמעותי של המיומה ולחצים), ונתן לי את האפשרות להחליט מה לעשות. לפי מיטב הבנתי, אין כרגע טיפול מבחינת הרפואה הקונבנציונלית, אלא פשוט להמתין שהמיומה תגדל בשביל לבצע ניתוח להסרה (מה שפוגם בפוריות).
אני אובדת עצות, לא יודעת מה להחליט, לקחת סיכון להריון נוסף שאני ובעלי מאוד רוצים כרגע, או להמתין שהמיומה תעלם באמצעות טיפול טבעי של דיקור סיני וצמחי מרפא?!
אשמח לקבל את הייעוץ וההכוונה מבחינה דתית ורפואית יחדיו.
-תודה-

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, ישר כוח על הפניה, וכבר אמרו חכמים, שאלת חצי ... ודאי לא נכון להמתין וודאי לא נכון לחשוש מראש לכל בעיה שיכולה לצוץ או להיות, ולהיפך, הטיפול הטוב ביותר למיומה בגודל כזה הוא - הריון! אומנם, אפשר לנסות טיפול טבעי, אבל חשוב להקפיד על שני דברים האחד, הכתובת אליה פונים תהיה כתובת מקצועית ואמינה שיודעת על מה מדובר ומה לעשות. השני, זמן הטיפול והנסיון הזה יהיה קצוב ולא נמשך לאורך זמן בלי הגיוני עם בקרה. לא יהא נכון לחכות לגדילה אלא לנסות להריון בהקדם באופן פשוט. כאמור, את מוזמנת גם ליצור עימנו קשר ולדבר עם אחד הרבנים המשיבים ונשמח לסייע. בשורות טובות במהרה בעה אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן