האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מי שפיר

שאלה בנושא בדיקות בהריון

אני בת 42.5 הריון חמישי (שלושה ילדים בבית). שבוע 18. בידקת ניפט יצאה תקינה, כל בדיקות הסקירה (ראשונה וממוקדת כליות) יצאו תקינות, כולל בדיקה שבודקת את עמוד השדרה של העובר. חלבון עוברי יצא מעט גבוה (לטענת הרופאה לא משהו מדאיג).

ויחד עם זאת, היא לוחצת על ממש לעשות מי שפיר. זה מן הסתם יהיה ההריון האחרון שלי, אני לא מוכנה לסכן אותו אם אני לא חייבת, ואני לא מבינה למה על סמך נתוני גיל בלבד אני צריכה לעשות את הבדיקה. קראתי וקראתי ולא הצלחתי להבין מה היא תתן לי – הרי תסמונת דאון אין, טיי זקס זה לא בתורשה אצלנו, שאר התסמונות שראיתי שנבדקות – באות עם תסמינים חיצוניים כמו מוטציות בגפיים, וגם אלה נשללו. אז… למה??

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

שאלתך נכונה לגמרי אבל לא מהטעם שכתבת אלא מטעם אחר.

הסיכון במי שפיר לעובר או לאמא היום קטן מאוד, ומדברים על סיכון של 1 ל 1000 לערך (יש מספרים נמוכים יותר ומעט גבוהים יותר, אבל בהחלט הסיכון לפגיעה בעובר קטנה מאוד).

יחד עם זאת, כאשר לא נמצא כל ממצא ב US והבדיקות תקינות, בדיקת מי שפיר או ליתר דיוק, בדיקת ציפ גנטי (CMA) יכולה לאתר שינויים גנטים, ואלו יכולים לאתר דברים בעייתים אבל גם יכולים לאתר דברים שלא נדע מה לעשות איתם או ייצרו רק ספקות ולא יקדמו אותנו או ישליכו על המשך ההריון אבל יצרו הרבה סימני שאלה ולא מעט חרדות.

ולכן, מציע ליצור עימנו קשר, לקבל הרחבה מלאה לדברים, לסייע לכם בקבלת ההחלטה הנכונה עבורכם בשאלה זו ולאפשר לכם להיות שלמים עם ההחלטה גם שלא לבצע מי שפיר ולעמוד אל מול הלחץ שמבמקרים רבים אכן לא מוצדק.

אדגיש כי נושא זה מתעדכן כל העת, וגם אנחנו נמצאים בהליכי בירור ולמידה מול אנשי גנטיקה לדייק את המענה שלנו שלא בא להחליף כמובן יעוץ גנטי מסודר.

בשורות טובות

אודי רט

רב יועץ ופוסק מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן