האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעבר מגלולות הנקה למשולבות

אני לוקחת כחודש גלולות דיאמילה ובעקבות הפסקת הנקה רוצה לעבור לגלולות משולבות. כשאני עושה את המעבר גלולות, האם אני צריכה לחכות שבוע עם הגלולות המשולבות עד שימנעו או שזה כבר מהיום הראשון מונע? (אני עושה את ההחלפה בלי הפסקה של יום..). ובמידה וזה לא מונע, האם יש דבר אחר שאפשר לקחת בשבוע הזה (אני מחליפה ישר אחרי טבילה ולכן כן רוצה שנהיה מוגנים בשביל שנוכל להיות יחד. אני גם חודשיים וחצי אחרי קיסרי כך שחשוב לי שההגנה תהיה טובה).
ודבר נוסף, האם יש בעיה לחבר חפיסות (גלולות יאז) כבר בפעם הראשונה שלוקחים או שכדאי בחפיסות הראשונות כן להקפיד על ההפסקה בשביל קבלת מחזור?

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, א. אם אין בעיות של כתמים ודימומים אין סיבה לבצע מעבר ואפשר להמשיך עם הגלולות פרוגסטרון וכל עוד הן טובות הרי שהם יעילות ומונעות ומאפשרות את המשך הטהרה. ב. המעבר אכן צריך להיות רציף וכל עוד המעבר צריף גם ההגנה מהריון נמשכת באופן רציף. ג. אין באמת בעיה לחבר חפיסות כבר בשלב ראשון, אומנם נכון שרופאים רבים אכן רוצים שתהיה הפסקה כדי לראות תשהכל מאוזן ומסודר אבל אין בכך הכרח ואם יש צורך בחיבור הדבר אפשרי. אדגיש כי דברי אינם באים להחליף מענה רפואי והתוויה מסודרת מרופא. בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן