האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נידה אחרי גרידה

שלום לכבוד הרב
בעלי מתחזק מזה מספר שנים ומאז נישואינו אנחנו מקפידים על הלכות טהרת המשפחה. מאחר ואני מגיעה מרקע חילוני, לעיתים קרובות אינני יודעת כיצד לנהוג..
לצערי מחר עלי לעבור גרידה. אני אהיה מחר בשבוע 10 ו-חמישה ימים (מתוקן לפי אולטרסאונד. בחישוב לפי וסת אחרונה גיל ההריון אמור היה להיות 11 שבועות וחמישה ימים). לפני שבוע גילו כי הדופק של העובר פסק וכי גודלו מתאים לשבוע 7 ויומיים.
רופא הנשים אמר שלא תמיד אחרי גרידה יש דימום. האם במצב כזה בכל זאת עלינו לשמור נידה?
נוספת- מקריאה בשאלות קודמות הבנתי כי עלי להחמיר מחשש שהעובר ממין נקבה ולשמור 14 יום. האם 7 הנקיים נכנסים בתוך התקופה של 14 הימים או שרק אחרי 14 יום אני יכולה להתחיל לספור 7 נקיים?

תודה מראש וגמר חתימה טובה

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, ראשית צר לי לשמוע על הריון שלא צלח ואני מאחל כי במהרה תפקדו בזרע של קיימא. כמו כן, מחזק ומחמם את הלב לקרוא בערב יום כיפור, על התמיכה ההדדית בעבודת ה' (וביתר שאת את שותפותך עם בעלך במצווה נפלאה זו) בטהרה המשפחה, ויהי רצון כי יקויים בכם ובכל עם ישראל הפסוק ודברי רבי עקיבא, מקווה ישראל ה מושיעו בעת צרה. מה מקווה מטהר את הטמאים אף הקבה מטהר את ישראל. למעשה, אכן לאחר הגרידא יש לבצע הליך של הטהרה, של שבעה נקיים וטבילה כדין. כיון שהעובר התאים לגיל 7 שבועות, אין כאן גדר ריקום איברים ואין צורך לחשוש לשבועיים אם ו היתה נקבה. אם אכן אין דימום, ניתן כשיטת הרב עובדיה, לבצע שטיפה טובה למקום באופן מלא ולבצע הפסק טהרה ושבעה נקיים. גמר חתימה טובה אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן