האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיוע לריבוי עוברים

שלום וברכה,
אנחנו נשואים 8 שנים וב"ה עם 4 ילדים. ההריונות לא היו קלים. לא הריונות בסיכון אבל קשים מאד ופוגעים בי ובכוחותי וכלל תפקוד הבית.
אנחנו מאד רוצים משפחה גדולה אבל המחשבות על הריונות נוספים מתישים לי את הדעת. מה עוד שבהתחשב בגילי על מנת להגדיל את המשפחה עלי להיות בהריון כל שנה וחצי לערך. מה נראה לי כבר משוגע בהתחשב בכל נתוני החיים.
רצינו לדעת מה דעת ההלכה והרפואה לקחת סיוע כזה או אחר (לא בקיאים בתחום) לריבוי עוברים? מה ההשלכות סיכונים? ובעיקר השקפה יהודית על כך.
נודה מאד לתשובתכם.

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, הריון מרובה עוברים יש בו אתגרים בהיבטים שונים, החל מעצם ההריון עצמו, הלידה ותזמונה ועוד, ולכן, כאשר נוצר הריון מרובה עוברים בוחנים ושוקלים ומקבלים בשמחה (בודאי כאשר מדובר בתאומים, שלישיות זה סיפור נפרד ומורכב בכל היבט שהוא) אבל ליצור בידיים באופן פשוט אין זה נכון ויש בזה ככניסה למקום סכנה שאינו נכון וגם קשה לי להאמין שיהא רופא שישתף עם זה פעולה (ובצדק) כאשר אין בכך הצדקה רפואית. איני יודע מה המורכבות בהריון הקיימת ומה הפרטים הסובבים, ויתכן וכדאי לבחון אותם באופן פרטני על מנת לראות כיצד לסייע. בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן