האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיפור בעיה והתמודדות לפני שדוך

שאלה בנושא אישות וצניעות

בסד
שלום
היתה לי בעיה נפשית בעבר הגדירו אותה אבל אני מאוזן ובמעקב ועובד ולומד.
בנוסף לצערי נפלתי באינטרנט לכיוון נטיה הפוכה וברוך ה' רק באינטרנט. הייתי בטיפול והמטפל אמר שהבעיה אצלי בנטיה קלה .
בעקבות כל הנל הכל קשה לי איך אתחתן? אני שומע דעות רבנים שחובה לספר. בלי ירידה לפרטים של כל בנאדם לגופו..וזה מבלבל.
רציתי לדעת דעתכם דעת תורה במיוחד שאני משתדל ללכת בדרך הרב אליהו זצ"ל.
המצב לא קל אני מנסה לא ליפול באינטרנט ועליות וירידות בענין . ברוך ה' רוצה להקים בית נאמן ובשמחה ולשמח את אשתי לעתיד. פשוט זה קשה עם כל המורכבות שציינתי.
תודה יישר כחכם

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה,

ראשית ברכת שמים ובהצלחה רבה, אשריך שאתה מאוזן ואשריך שאתה מתמודד ומתוך הדברים נשמע כי אתה מתמודד בטוב ובגבורה גם אם יש עליות וירידות ופעמים ואלו חלק טבעי של ההתמודדות בתחומים השונים.

התמודדות עם קשיים בתחום הנפש אינם דבר נדיר ובהחלט קיימים ונפוצים, ואלו לא צריכים להרתיע ולא צריכים למנוע ממך לזכות ולהקים את ביתך והתיאור שאתה מעלה שאתה מטופל ומטפל, אתה מודע ועובד ופועל, מהווים רק נקודת זכות ויתרון עבורך.

אנחנו רוצים כי הבית יקום על מערכת של יושר וכנות, של היכרות מעמיקה שיש בה רבדים שונים של העולמות בהם אנחנו נמצאים ומתוך כך יזכו להכיר את מעגלי החיים השונים שלך הבאים לידי ביטוי.

עולמך אינו רק ההתמודדות הנפשית שהיתה או הנטיה הקלה בתחום המשיכה, אלא עולמך בוודאי מכיל גם מעלות וסגולות רבות בוודאי, ומכיל גם אתגרים, ואנשים מביאים אתגרים שונים אל הבית וכל עוד פועלים ביושר ובכנות, מוכנים לעבוד ולהכוונה הרי שהסיכוי להקים בית בטוב הוא בהחלט אפשרי.

 

גם בתחום המשיכה, קשה מאוד לדון בזה באופן של כתיבה מקוונת מבלי להבין לעומק את המקום בו אתה נמצא, את השיח הטיפולי בו היית, מה כוחות המשיכה הקיימים ומהי ההגדרה של  נטייה קלה.

האם יש במקביל גם רצון ומשיכה של אל נשים וגם ברמה מסויימת משיכה תוך מגדרית ועוד פרטים שצריך לדייק בזה.

אבל העיקרון המנחה הוא כי כל עוד פועלים באחריות וביושר, אפשרי בהחלט בעה לזכות ולהקים בית באופן טוב ומיטיב לשני בני הזוג באופן טוב ונפלא.

כיצד עושים זאת?

הרי שצריך לשלב כאן שני דברים,

האחד ליווי ועבודה מקצועית וטיפולית, של איש מקצוע שמכיר אותך ועובד עימך על מנת לראות כי אכן נמצאים במקום בו ניתן להתחיל ולהיפגש והכוחות מנותבים באופן שטוב עבורך וטוב לנפש

והשני, ליווי של דמות תורנית הבקיאה בתחום הנפש ובתחומים אלו שתוכל לסייע לך כיצד להציג את הדברים, באופן כזה שמחד לא תרתיע ולא תנעול את הדלת בטרם מתחילים (וכמובן בהתאם לאמור בסעיף הקודם) ובצד זה תנחה אותך לפעול ביושר ולבנות בית מתוך אהבה וכנות.

אתה מוזמן ליצור עימי קשר ישירות למכון פועה, ואשמח לסייע בהכוונה פרטנית לאחר שמיעת הפרטים באופן מדוייק יותר. 026515050

ברכת שמים ובהצלחה רבה בעה

אודי רט

רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן