האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיספוס יום הביוץ

שלום,
כבר כארבעה חודשים בעלי ואני מנסים להכנס להריון השני שלנו (לאחר שבראשון נקלטתי מהר), ואני חוששת לפי בדיקה עצמית שעשיתי שיום הביוץ שלי יוצא יום/יומיים לפני יום המקווה.
רציתי לשאול מה עושים במקרה כזה לפי ההלכה שכעקרון לא אמורה להיות שום בעית פוריות אלא סוג של "ביש מזל" בגלל שיום הביוץ והמקווה לא יוצאים באותו היום..??

האם יש איזשהו היתר הלכתי לטבול לפני סיום 7 הנקיים?

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, גם כאשר מתברר שיש בעית של ביוץ מוקדם יש לכך פתרונות טובים ולא צריך לחשוש. יחד עם זאת, בטרם קובעים כי אכן זו הבעיה יש לברר כמה וכמה דברים. האם הדבר נעשה עי בדיקת ביוץ ביתית? - אם כן, הרי שחשוב לדעת כי כאשר יש שני קווים משמעות הדבר כי הביוץ יחול יום יומיים לאחר הופעת שני הפסים. מה המרחק בין ווסת לווסת ומתי נעשה ההפסק טהרה מתחילת הדימום, מה היה בעבר בהקשר זה? פרק זמן של ארבעה חודשים הוא פרק זמן קצר מידי בשביל לקבוע כי יש בעיה מוחלטת אבל בשלב ראשון אפשרי בהחלט לבחון את הדברים האמורים לעיל ובעה גם להרגיע. תוכלו ליצור עימנו קשר ונשמח לסייע ולכוון. מעבר לכל האמור, ודאי שאין טובלים בטרם ימלאו שבעה נקיים באופן מלא והלכה זו הלכה פסוקה ומוחלטת היא. בהצלחה רבה אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן