האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צום יוה"כ בחודש שמינע

שלום הרב,
בצום יו"כ הקרוב אהיה בעז"ה בשבוע 33 להריוני. ב"ה ההריון תקין. מלבד כאבים (לחצים) קלים בשבועות האחרונים, מאז שחזרתי לעבודה (שנבדקו ע"י רופאה ולא נראה משהו חריג) הכל בסדר ב"ה.
רציתי לדעת כיצד מתנהלים עם הצום הקרב. מה מותר, מה אסור ומה קורה אם חו"ח לא חשים בטוב או מרגישים צירים מוקדמים?
בנוסף, מתחילת ההריון יש לי בחילות בוקר, לא מסוגלת לדבר או לבלוע רוק, עד שאני מצחצחת שיניים, מה שקצת מלחיץ אותי עם איסור רחיצה ביו"כ. האם ניתן לעשות עם זה משהו?
תודה גדולה מראש.

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, באופן פשוט נשים הרות מחוייבות בצום, ויש להערך לצום ולנוח באופן מיטבי בעתה הצום עצמו, ומוטב להיות בבית ולנוח באופן מלא, מאשר ללכת לבית הכנסת ולהגיע אף למצב של שתיה לשיעורים. יש להתחיל כאמור את הצום, במידה ויהא קושי כזה כגון סחרחורת שלא עוברת במנוחה, או חשש עילפון וכד, או הקאות הגורמות לחולשה וחשש התייבשות, יש לשתות שתיה איכותית לשיעורים. כמו כן, אם יש חשש של התחלה של צירים יש כמובן לשתות לשיעורין ולנוח ואם מתגבר כמובן לשתות שתיה מלאה על מנת שלא תהיה התפתחות בשלבים אלו. יש לזכור כי באופן פשוט לגוף יש יכולת להתמודד עם צום, וכאשר ההריון תקין והאשה בריאה לא אמור להיות בעיה להתחיל לסיים את הצום, ובצד זה להיות מודעים לתחושות ולכוחות הגוף אם יעזור לבחילות שטיפה של המי עם מי פה לטובת נקיון זה אפשרי במצב האמור ואין לזה גדר של רחיצה אסורה. גמר חתימה טובה אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן