האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צריכה לעבור ניתוח קיסרי-רופא המליץ על קשירת חצוצרות

שלום.
אחרי הפריה ילדתי תאומות בניתוח קיסרי.אח״כ ילדתי אחרי החזרה תאומים בניתוח קיסרי.כעבור שלוש שנים נכנסתי להריון באופן טבעי וכעת לפני הניתוח השלישי. עד היום לא לקחתי אמצעי מניעה וכעת הרופא המליץ לבצע קשירת חצוצרות ,בגלל שזה ניתוח שלישי ואנו כבר בני 39.
יש לציין שאמצעי מניעה לא לקחתי ואין לי מושג אם הם מתאימים לי. אני יודעת שהורמונים לא טוב לי לקחת . האם מותר מבחינת ההלכה להישמע לעצת הרופא ולבצע קשירת חצוצרות.

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, ישר כוח על הפניה ולידה קלה ובריאה. ה לכך היא ברורה ומוחלטת, קשירת חצוצרות היא איסור הלכתי בפני עצמו של איסור סירוס, גם כאשר מניה היה מותרת ואפילו נכונה. אנו מגיעים לביצוע פעולה זו רק במצבי קיצון ברורים, בהם הריון מהווה סיכון לאשה (ואיני כעת מה רמת הסיכון), אין דרך מניעה אחרת . לפי תיאור ראשוני של הדברים שלך, אין סכנה בעוד הריון (ברוב המקרים, ולאחר בחינה פרטנית, בדרכ אין מניעה לניתוח קיסרי רביעי ויש בתי חולים ורופאים המאפשרים אף מעבר לכך), זאת ועוד כי יתכן מאוד ויש דרכי מניעה אחרות שיכולות היות רלוונטיות. וכמובן שיש כאן שיקול נוסף, מהותי ומשמעותי ביותר, אף שאומנם הוא 39, ואף שכל הריון היווה מתנה מיוחדת ויקרה, הרי שודאי שלא נכון למנוע אופציה של הריון נוסף בעשייה בידיים. לכן, ודאי שצריך להודות לרופא על עצתו (ואולי להרהר ולערער מדוע היה צריך להציעה...) ולסרב. לאחר הלידה לבחון באופן ענייני את דרכי המניעה של הריון ומשכו. בהצלחה רבה ובשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן