האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קושי בקולות בשבעה נקיים

שלום.
ב"ה אנו נשואים למעלה משנתיים, ויש לנו תינוקת חמודה.
שאלה שמטרידה אותנו:
בשבעה נקיים מקפידים מאוד על בדיקות ועל תחתונים וסדין לבנים.
מצד שני – ניתן בהחלט להמשיך ללכת עם תחתונית, ואם רואים כתם שאינו אוסר (גם בלי תחתונית) – ממשיכים כרגיל.
לפעמים אפילו מתוך זהירות מסתירת שבעה נקיים, מורים רבותינו להימנע מבדיקת ערב/בוקר/שתיהן (כמובן שלא ראשון ושביעי) כדי לא לגלות צבע אסור.

נשמח ליישוב היחס הנפשי לשבעה נקיים – מחד גיסא מחמירים מאוד, ומאידך גיסא מתחמקים מגילוי איסור וזה מרגיש כקולא גדולה.

והרי אם צריך שהאישה תהיה ודאי נקייה שבעה ימים, מדוע לא נדרשת לעשות בדיקה פנימית עם כל חשד קל שמתעורר. ולא רק שלא עושים בדיקה עם כל חשד, אלא לפעמים אפילו מתחמקים מבדיקות.

תודה.

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, שאלתכם אכן שאלת חכם, ואיני בטח כי בשורות בודדות אצליח ליישב את הדברים, ויש בכך גם תורה שבעפ שיש בה אמת גדולה העוברת מדור לדור. מחד, אכן דיני כרת החמורים מול עיננו, וחשיבות וממילא חשיבות הטהרה ושבעה נקיים, ובצד זה, כמאור גדול, עומדת משנתו של רבי עקיבא האומרת לטהר אשה לבעלה. מתוך כך, אנחנו סוללים את הדרך, בין אכן ההכוונה לכתחילה כעיקר הדין לבין זה שאכן כאשר יש התמודדות לכוון להוסיף טהרה באופן המיושב על פי פסיקה מסודרת ומובנת. ואכן מול עיננו עומדת ההלכה, כי אם יש כתם שאינו אוסר, הרי שגדולה מעלת חז"ל לטהר וגדולה מעלת חז"ל לטמא, ומקבלים אנו עלינו את ההכוונה ואת עומקם של הדברים עפ חכמינו והתורה המסורה בידיכם, ואכן כתם שיראה באופן שלא מטמא - לא יסתור את הנקיים. יש בכך עוד אריכות, ויש לשים לאיזון בין דברים ופסיקה מאוזנת מכוונת נכון. בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן