האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תקופה של התנזרות מיחסים

שלום רב,
אשתי בד"כ נוטלת גלולות למניעת היריון, אך בשל ריבוי כתמים בחודשים האחרונים, רופאת הנשים שוקלת להמליץ על גלולה מסוג אחר. גם הרופאה וגם אשתי רוצות שאשתי תפסיק את נטילת הגלולה שרגילה לקחת, ותאפשר לגוף שלה לפחות מחזור אחד "טבעי" לפני שהיא תעבור לנטילת הגלולה החדשה, וזאת בכדי לראות האם הכתמים באים כתוצאה מהגלולה או לא. פרט חשוב נוסף הוא שאשתי ואני לא רוצים, בשלב הנוכחי, שאשתי תיכנס להיריון.
אשתי הפסיקה לקחת את הגלולה, וטרם הגיע לה המחזור. אנחנו יכולים, הלכתית, לקיים יחסים, אך מכיוון שאנחנו לא רוצים שאשתי תיכנס להיריון, אנחנו נמנעים מכך. אני יכול לענג את אשתי, ומשתדל בהחלט לעשות זאת מבלי להיות יחד, אך מאידך, אנחנו לא יודעים האם וכיצד אוכל אני לקבל מענה מיני, מבחינת הוצאת זרע לבטלה.
האם ישנה התייחסות הלכתית למצבים כאלו? מה דעתכם בעניין?
בהערכה רבה על פועלכם, ובתודה מראש

תשובת הרב אודי רט - רב משיב במכון פוע"ה

שלום וברכה, בשאלתך חסרים פרטים רבים, על איזה גלולות מדובר (משולבות או פרוגסטרון בלבד), מה מצבכם הכללי (אחרי לידה, כמה זמן נשואים, כמה ילדים יש), כמה זמן מניעה עוד אמורה להיות. בעיקרון, בדרכ אפשר לשלב בפרק זמן קצוב וממוקד בין קוטלי זרע לבין ערכת ביוץ ולקבל ממד סביר ואמין לכך שהסבירות להריון קטנה ביותר אבל כאמור, ,הרחבת הפרטים תסייע למענה מדוייק וממוקד יותר בשורות טובות אודי רט רב משיב מכון פועה

יש לכם שאלה?

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן