שלום וברכה,
ראשית ישר כח על הפניה. לא אתיימר להיות מסוגל לתת לך מענה מוחלט ומלא כאן לכל דברים ואני מקווה כי בדברי אוכל ולו במעט אצליח לתת כיוון להמשך הבירור וקבלת מענה.
בדבריך את מביעה זעקה גדולה וכאב גדול, כל אלו באים מתוך קושי והתמודדות שככל הנראה היו ומתוך קושי גדול הקיים כל העת.
נראה כי מתערבבים כאן דברים רבים, ואנסה מעט לעשות בהם סדר, אקדים ואומר בתחילת הדברים ובהם גם אחתום, כי אין תחליף לשיחה ישירה מול רב שיהא רגיש ומבין לא רק בתחום ההלכה אלא גם מבין בתחום הנפש ויוכל לסייע ולתת מענה למקור הדברים ואולי בירור שיעמיק את ההתמודדות הקיימת ויתן מענה מלא ולא רק פלסטר נקודתי.
אני כואב בכל יום את הבלבול הנוראי שנוצר בשאלה זו, של נידה דאורייתא, את זריית החול ואת הכשלת הרבים שגרמו וגורמים לזוגות רבים להכשל באיסורי כרת (ולא פחות מכך!!!) ובודאי באיסורי תורה. אבל אין זה תורף דברייך אלא תוצר של ניסיון לחפש מענה ופתרון לקשיים העמוקים יותר שנוצרו, יותר קל להתיר לאכול עוף עם חלב מאשר להתיר את שבעה נקיים, גם האמירה כי דין הגמרא הוא רק דאורייתא ודאי אינה נכונה, שכן המשנה כבר דנה בתקנת רבי בשדות, והגמרא מכריעה בלשון הלכה פסוקה, כהלכה שאין עליה עוררים.
יחד עם זאת, אם אכן יש קושי ותופעת לוואי בשל הגלולות, צריך לראות מה ניתן לעשות ומה החלופה מצד אחד (האם גלולות אחרות, האם ברור כי הגלולות הם אלו הגורמים לתופעתו הלוואי האלו, פעמים רבות ראינו כי מייחסים את התופעות לוואי לגלולות אבל מבירור מעמיק מתברר שאין זה כך או שאינם הגורם היחידי), ובצד זה, גם לבחון כיצד אפשר לשפר את החויה ואת הקרבה המותרת בימים בהם אסורים, כיצד ניתן לאפשר עולם זוגי טוב ובריא, גם בעת ההרחקות.
יש עוד דרכים רבות שנכון לבחון ולהעמיק בהם, ואני מאחל כי אכן הבירור יעשה ויוביל למקום טוב ובריא, שיש בו שמחה ואהבה, בקשר הזוגי ובקשר מול בורא עולם, בשמירת ההלכה (שאכן את מבטאת בצורה פשוטה ובריאה את המחוייבות) וברצון אכן למצוא מזור ומענה.
בהצלחה רבה
אודי רט
רב משיב מכון פועה