האתר הוא לע"נ הורינו היקרים חיים וזהבה בלומרט ז"ל ושלום אברדם ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בין השמשות

באחד מימי השישי, כשהשבת כבר כמעט נכנסת, התקבלה במוקד פניה הישר מחדר לידה. בדרך כלל שאלות שקשורות ללידה ולעובר מגיעות לקו הרגיל של מכון פוע"ה העוסק בפוריות ובילודה, אולם כששאלות מחדר לידה מגיעות אלינו לקו של "קדושת החיים" הלב מתחיל לפעום בחוזקה.

המיילדת שהייתה על הקו, בנוכחות ההורים הצעירים, תיארה מצב רפואי מורכב מאוד: לידה מוקדמת שהתפתחה באופן עצמאי עם עובר הנושא בעיה גנטית מורכבת .

השאלה הייתה עד כמה אנו מחויבים להיאבק על חייו של היילוד.

ההורים הצעירים שמעולם לא עמדו בפני שאלות שעוסקות בחיים ומוות מצאו את עצמם באחת הצמתים הקשות בחייהם, כשהם נדרשים לקבל הכרעה מהירה בדבר גורל היילוד כשהם לא יודעים למי לפנות.

לאחר שהצוות הרפואי שלח מסמכים רפואיים המתארים את המצב, פנינו להתייעצות פנימית עם הרופאים בצוות המלווה אותנו. כל פעם שיש שאלה בערב שבת מדהים לראות את ההתגייסות של הרופאים והנכונות לסייע למרות השעה. לאחר שהתמונה הרפואית הייתה ברורה ובשל מורכבות השאלה פנינו להתייעצות מיידית עם הרב אשר וויס שליט"א בתפילה שגם בשעה זו הוא יוכל לענות. למרבה ההקלה גם בשעה הסמוכה לשבת היה זמין להכריע בשאלה הקשה.

רגע לפני הדלקת נרות, המשפחה קיבלה את התשובה כיצד עליה לפעול. הידיעה שהרבנים בחנו את השאלה בדקדוק רב והתייעצו עם פוסקים גדולים הקלה על רגשותיהם ונתנה להם את הכח להתמודד עם המצב המורכב אליו נקלעו.

אין ספק ששאלות העוסקות בילודים ופגים דורשות זהירות יתרה במיוחד בשל העובדה שפעמים רבות המצב הרפואי איננו ברור באופן מוחלט, יחד עם ההבנה שמדובר בהחלטה גורלית שתלווה את ההורים והתינוק שנים רבות.

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן