איך נכון לחנך לצניעות וכיסוי הגוף גם בבית?

שאלה שנשלחה לצוות משיבות 'משאלת לב'

יש לי ילדה בת 7 שיוצאת מהמקלחת בלי בגדים, מתחילה להתפשט בדרך למקלחת וכד' רציתי לדעת אם זה טבעי ואיך נכון להגיב לזה? איך נכון לחנך לצניעות וכיסוי הגוף גם בבית בצורה נעימה ורגועה שלא תגרום להרגשה שזה משהו רע?

משיבה: שפרה רז

מלווה נערות בסיכון, מדריכת כלות ומדריכה לנשיות בריאה

צוות משיבות "משאלת הלב" - מכון פוע"ה

טלפון: 0508649976
אימייל: shifraraz@gmail.com

יש לכם שאלה?

תשובת יועצת 'משאלת לב' שפרה רז

אמא יקרה, הגישה והמחשבות שלך בריאות ונכונות! וזה בהחלט נושא שעלינו לגשת אליו ברגישות ובזהירות, תוך מחשבה מה היחס הנכון ובחירת המילים המתאימות, כדי לגרום לילדה להרגיש שגופה אהוב, יקר וטוב, ויחד עם את, לשמור על הגבולות המתאימים לו ולסביבה.
ילדים שמסתובבים ערומים או עם לבוש חלקי זה דבר טבעי שקורה הרבה... אני חושבת שהתגובה הראשונה החשובה היא לחבק ולחייך, ולומר כמה הגוף שלה מתוק ונעים.👩‍👧 וזה השדר העיקרי. ותוך כדי החיבוק גם להגיד בחיוך שהגוף הזה ככ חשוב לנו שאנחנו רוצות לשמור עליו ולכן כדאי לכסות אותו, כמו שאנו מכסים ספר תורה! ומכסים עוד דברים שחשובים לנו מאוד ושרוצים לשמור עליהם.
מאיזה גיל? באופן טבעי, סביב גיל 5-7 הילדים מתחילים מעצמם לרצות "שלא יראו אותי". יש ילדים שלא, ואז כדאי לדרבן את זה בעדינות . בד"כ אם מצליחים ליצור אוירה של כבוד וחשיבות הגוף, אז העידוד לכסות יתקבל בברכה, כי הילד ירגיש שאמא "לטובתו" ורואה בו חשיבות.💐

שפרה רז, ירושלים

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן