אור בקצה המנהרה

אני משמש בקודש בתפקידי במכון כבר למעלה מ-25 שנה. הרבה סיפורים נשזרים במקום המופלא הזה, שכל מטרתו להרבות טוב ולהוסיף חיים ושמחה בבתי ישראל. זה לא סוד שליבי מלא התרגשות מידי יום בואכה שערי המכון. זכור לי היטב סיפור אחד שכזה, המתאר קשר אמיץ שלא יסולא בפז, הנרקם לאורך השנים, ועבותות אהבה וכבוד ארוגים בו.
סיפור זה ראשיתו לפני כ-10 שנים, עת התקבלה במכון שיחה אקראית לכאורה מאם מודאגת:
"שלום, ביתי שירה בת 15. כבר לפני ארבע שנים החלו להתפתח אצלה ניצני בגרות, אבל חלפו השנים והווסת לא הופיעה", אמרה האם בחשש."
נעתי בכיסאי, חושש מפני העתיד להתגלות והמלצתי לפנות לאלתר לרופא מומחה וידיד ותיק של המכון להתייעצות דחופה בעניינם. כל אותה העת, שומר על קשר הדוק עם ההורים מחד והרופא מאידך להתעדכן בהתפתחויות. לאחר כשבועיים, בהם ביצע הרופא בדיקות רבות הקשורות לתסמינים הקליניים, ניתנה להם האבחנה הסופית. "צר לי לבשר כי חששינו אומת, ושירה סובלת מתסמונת רוקיטנסקי. אני לשירותכם תמיד" , חתם הרופא.
לצערי המשמעות נהירה לי ועליי להנגיש את המידע לבקשת המשפחה היקרה שעדיין חיה בצל הספק. במקרה מסוג זה אני נוהג לזמן את הנערה והוריה לשיחה אישית, דיסקרטית ורגישה במשרדי במכון. עוד באותו היום הם הגיעו מחוץ לעיר, צמאים למוצא פי. מולי יושבת נערה צעירה וחיונית כשאר בנות גילה שאילולא הפניה למכון, לא היה ניתן לשער את גודל האתגר הרובץ על כתפיהם.
"תסמונת רוקיטנסקי הינה תסמונת המתאפיינת בהפרעה בהתפתחות איברי מערכת הרביה הנשית ושכיחותה אחת ל-5,000 נשים. במקרה כשלנו, חסר הרחם ולכן שירה לצערנו לא תוכל להרות", הסברתי בעדינות הנדרשת. דממה השתררה בחדר. שקט מקפיא. "יש לציין כי ישנן שחלות מתפקדות, אך כמות הביציות מועטה ולכן נעשה את כל שביכולתנו לעבור הליך הקפאת ביציות עבור הפריה חוץ גופית באם תתאפשר בעזרת ה' בעתיד", הוספתי בנחישות מהולה בתפילה ובתקווה גדולה.
צוות המכון נרתם למשימה החשובה. עתידה – האתגר של כולנו בבחינת בת, למשפחת פוע"ה. שמנו לנו למטרה, כי שירה לא תאבד את המשמעות והטעם לחיים למרות הקושי.
במכון נבנתה עבורה תוכנית ליווי ותמיכה רפואית–הלכתית-רגשית, שכללה גם השגחה בתהליך שימור הפוריות, על-ידי משגיחה יראת שמים המוכשרת לכך מטעמנו במעבדות הפוריות. במרוצת השנים, שירה הצטרפה למפגשים השונים של קבוצת התמיכה הקיימת במכון עבור נערות המתמודדות עם בעיות פוריות שונות, ואף לוקחת בהן חלק פעיל עד היום. כשהגיעה העת, הפעלנו גם את מערך השידוכים הקיים במכון. צוות רגיש וקשוב המודע לאתגרים השונים הכרוכים בהתאמה ובמציאת שידוך לבעלי רקע רפואי, מביא בשורה חשובה ופורצת דרך על מנת לסייע למתמודדים בהקמת בית נאמן בישראל ולחוות תקופת שידוכים יפה ומאושרת.
זכינו בחסדי שמים להיות שלוחי ציבור נאמנים ולמצוא בליווי רבנים, בחור ראוי עבורה.
חש בכל ליבי כי כאשר פועלים לשם שמים מתוך רצון עז לסייע-אין תקרת זכוכית, הכול כמעט אפשרי.

הרב בנימין דוד – יועץ ופוסק וראש המחלקה הצרפתית במכון פוע"ה

צריכים עזרה?

אנחנו כאן בשבילכם!
השאירו פרטים וצוות המכון יחזור אליכם ויסייע במהירות ובמקצועיות :)

כניסה לאתר

הרשמה לניוזלטר של פוע"ה

דילוג לתוכן